Skip links

רישוי מוסדות חינוך – בדיקות בטיחות והנדסה

לפי חוק החינוך הממלכתי של ישראל, כל מוסד חינוכי חייב להיות מורשה על ידי משרד החינוך.
בנוסף, חלק מהתהליך של רישוי מוסד חינוכי כולל בדיקות בטיחות, נגישות והנדסה. כדי לוודא שהמוסד עומד בתקנים ובכללי הבטיחות הקיימים, בפינת המומחים פגשנו את דור אדם מנכ”ל מ.ו. בטיחות ותברואה!

בכדי לעמוד בכל הנהלים והדרישות של משרד החינוך, יש צורך לבצע בדיקות בטיחות והנדסה מקצועיות וקפדניות לקייטנות ומוסדות חינוך.

בדיקות בטיחות והנדסה – מ.ו. בטיחות ותברואה

אין כל ספק כי תחום בדיקות הבטיחות מהווה את אחד התחומים המהותיים והחשובים ביותר אשר נבדקים הן בעת הגשת בקשה לנושא של רישוי מוסדות חינוך, והן בעת הגשה של בקשה לחידוש רישיון קיים.
בפינת המומחים פגשנו את דור אדם מנכ”ל מ.ו. בטיחות ותברואה שאלנו מה צריך לעשות כדי לעמוד בדרישות משרד החינוך?

לפי חוק החינוך הממלכתי של ישראל, כל מוסד חינוכי חייב להיות מורשה על ידי משרד החינוך. בנוסף, חלק מהתהליך של רישוי מוסד חינוכי כולל בדיקות בטיחות והנדסה כדי לוודא שהמוסד עומד בתקנים ובכללי הבטיחות הקיימים בדיקות בטיחות והנדסה - מ.ו. בטיחות ותברואה
בדיקות בטיחות והנדסה – מ.ו. בטיחות ותברואה

למה צריך יועץ בטיחות מוסדות חינוך?

בכדי לעמוד בכל הנהלים והדרישות של משרד החינוך בעת בקשה לרישוי קייטנה או אישור מבנה, יש צורך לבצע בדיקות בטיחות והנדסה על ידי יועץ בטיחות מוסדות חינוך מוסמך ומקצועי שידע לעשות בדיקה קפדנית בכל היבטי הבטיחות והנגישות של הקייטנה והמוסד החינוכי, כמו:
תקינותם של מתקני משחק, ומתקני ספורט, בדיקת תקינות חשמל, בדיקה של מהנדס קונסטרוקציה לגבי יציבות המבנים והסככות, תקרות תלויות, מוכנות למניעת דלקות ובדיקה אגרונומיה ויציבות עצים.

כמובן, שבכדי לבצע את כל הבדיקות המדוברות כנדרש, יש להכניס לתמונה חברה מקצועית ומנוסה, שזהו בדיוק תחום התמחותה, יועצי בטיחות צריכים להיות עם הסמכה מתאימה לאישור המבוקש.

פינת המומחים – בדיקות בטיחות והנדסה למוסדות חינוך

מ.ו. בטיחות ותברואה הנה חברה וותיקה בעלת עשרות שנות וותק ומוניטין רב שנים, מתמחה ברישוי מוסדות חינוך בפריסה ארצית​.

החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות לערוך ביקורת תברואה ומבדקי בטיחות עפ”י נהלי משרד החינוך לחידוש רישיון מוסדות החינוך.
החברה נבדלת בכך שהיא מספקת מגוון רחב של שירותים בתחום הבטיחות, ההנדסה והייעוץ.

חשיבותה של בדיקה קפדנית ומקיפה

לא משנה על ידי איזה סוג של מוסד חינוכי מדובר, יש צורך לקחת בחשבון כי כדי לעמוד בנהלים ובדרישות של משרד החינוך, יש לבצע את כל הבדיקות הנדרשות.
הבדיקות אמורות להתבצע בצורה מקיפה, קפדנית ומקצועית על ידי אנשי מקצוע בעלי הסמכה ייעודית, אשר בקיאים בדרישות החוק ובנהלים השונים.
בדיקות שכאלו למעשה, יתוו את הדרך לעבר קבלת הרישיון המיוחל – וחברה מקצועית תדע לסייע לכם לצלוח את הדרך בצורה היעילה והמהירה ביותר האפשרית.

מהסיבה הזאת, כאשר אתם בוחרים את החברה אותה תכניסו לתמונה, חשוב לבדוק תחילה נתונים כמו: הרקע המקצועי של החברה, תחומי ההתמחות שלה, שנות ניסיון וכמובן, השם והמוניטין אשר יצאו לחברה לאורך שנות פעילותה – אם יש אפשרות לקבלת חוות דעת והמלצות, דבר זה יוכל לסייע במידה רבה בקבלת ההחלטה.

אז במידה וגם אתם נמצאים לקראת הגשת בקשה לרישיון או חידוש רישיון למוסדות חינוך, אתם מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם חברת מ.ו בטיחות ותברואה.
החברה הוותיקה והמנוסה, מתמחה בעריכת מבדקי בטיחות לגנים, מעונות, בתי ספר, קייטנות, פנימיות ומוסדות חינוך נוספים וזאת, תוך התאמה לחוק ועמידה בהנחיות של משרד החינוך ומשרד הבריאות.

חוק רישוי מוסדות חינוך

לפי חוק פיקוח על בתי הספר תשכ”ט – 1969, כל מסגרת חינוכית בה עתידים להתחנך למעלה מ-10 תלמידים.
רשאית להתחיל ולפעול רק לאחר קבלת רישיון מטעם משרד החינוך.
משרד החינוך מפרסם שורה של נהלים ודרישות (אשר מתעדכנות בכל פרק זמן קצר), בהם אתם נדרשים לעמוד בדרך לקבלת אותו הרישיון המיוחל.  

חשוב לקחת בחשבון שהדרך לקבל הרישיון מיוחלת עוברת בבדיקות קפדניות בשש תחומים שונים, שמבוצעות על ידי משרד החינוך.
התחומים הללו הם: תחום פדגוגי, תחום בטיחותי, תחום כספי, תחום תברואתי, תחום מבנה ותחום התאגדות הבעלות.

כדי לקבל רישיון, יש להגיש את הבקשה דרך המערכת הממוחשבת של משרד החינוך

יש לכם שאלות נוספות ואתם רוצים להתייעץ עם מומחה מוזמנים לפנות לחברת מ.ו בטיחות ותברואה

פרטו במספר מילים על איך נוכל לעזור לכם.

שירותי הסעות לתלמידים | המלצות למסלולים לפסח |

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן