Skip links

שירותי הסעות תלמידים לקייטנות ומוסדות, המלצות המומחים של תעבורה הסעים.

ההסעות למסגרות חינוך בקיץ ולאורך השנה מיועדות להסעת התלמידים למסגרת החינוך בהתאם לתוכנית ומערכת השעות הקבועה ובסיום היום, להחזירם אל נקודות האיסוף.

במסגרות הקיץ ובקייטנות בפרט מערכת ההיסעים היא פתרון מעולה לחבר בין אזורים מרוחקים ובכך לאפשר לילדים שרוצים לקחת חלק בפעילויות השונות להגיע לפעילות שהם כל כך רוצים. ,לצורך כך פנינו למנכלית תעבורה הסעים הגב’ טלי לוין לקבלת המלצות מחברת הסעות תלמידים עם ניסיון, ויצאנו עם רשימת מטלות שכל מנהל קייטנה חובה לבדוק בטרם הוא מתקשר עם חברת הסעות בין אם לנסיעה קצרה או לנסיעה מחוץ לעיר המגורים.

“בתוך ההגדרה של הסעות תלמידים למסגרות נכללים המון אספקטים: אחראיות לנוסעים, לוחות זמנים, מסלולי נסיעה, מספר הנוסעים תחנות עליה ירידה. צוות החברה והנהגים, מסמכים שכל חברה חייבת להחזיק לרבות ציוד למצבי חרום  ומצבים שכדאי להיות מוכנים אליהם ולתדרך את צוות הקייטנה”.

איך בוחרים חברת הסעות תלמידים לקייטנות ומוסדות חינוך

בטרם בחירת חברת הסעות על מנהל הקייטנה / בית הספר לוודא מספר דברים:

  1. שחברת ההסעה מחזיקה ברישיון תקף להסעת תלמידים.
  2. בחברה מועסק קצין בטיחות בתעבורה אשר ברשותו מינוי תקף מהאגף לקציני בטיחות במשרד התחבורה.
  3. על חברת האוטובוסים לדאוג שלכל נהגי האוטובוסים יהיה אישור ממשטרת ישראל על העדר עבירת מין (לפי החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס”א–2001).
  4. החברה מקפידה לפעול על פי הנחיות תקנה 168 לתקנות התעבורה הנוגעת לשעות נהיגה ומנוחה.
  5. בכל ספסל ישבו לא יותר משני חניכים. ( אין להסיע חניכים בעמידה גם אם הרכב מתיר)טיפ: כדי להקל על הפעילות יש לבקש / לשאוף כי הנהגים יהיו קבועים לכל אורך הקייטנה.
  6. יש לוודא כי לאוטובוסים יש חגורות בטיחות תקינות ולכל המושבים
  7. לכל אוטובוס יש ספר אישי המכיל רישיון רכב, ביטוח חובה ומקיף, אישור תקינות וציוד לשעת חירום.

איזה רכב ההסעה מיועד להסעת תלמידים

  1. רכב ההסעה יהיה תקין, בן 10 שנים לכל היותר, מאושר על ידי קצין בטיחות בתעבורה המפקח עליו.
  2. ברכב תימצאנה חגורות בטיחות.
  3. ברכב ימצאו כל האבזרים והציוד שמשרד התחבורה דורש מכלי רכב המשמשים להסעת ילדים, לרבות פנסים מהבהבים, מזגן, ערכת מילוט, ערכת עזרה ראשונה וערכת כיבוי אש.
  4. על הרכב יימצא שלט בולט שרשום עליו “הסעת תלמידים” ושלט נוסף המפרט בצורה ברורה את יעדי הנסיעה.
  5. כלי הרכב המיועד להסעת נכים ומוגבלים יהיה בהתאם למפרט הטכני להסעת נכים של אגף הרכב במחלקת התקינה שבמשרד התחבורה.

תכנון נסיעה ובטוחה במהלך פעילות חוץ בקייטנה

ההמלצה שבכל הסעה מאורגנת  יהיו שני מלווים קבועים:

מדריך בוגר ומדריך צעיר, שישמשו מלווים בהסעה. המדריכים ישבו ליד דלתות הרכב במשך כל הנסיעה. המדריך הבוגר ישב מקדימה וינחה את הנהג בכל הנדרש לגבי עצירות, אירועים מיוחדים ועוד . המדריך המלווה הבוגר מבין השניים יחזיק ברשותו: טלפון נייד זמין / מכשיר קשר רשימה מעודכנת של החניכים בהסעה. המדריך האחראי על ההסעות בקייטנה יוודא עם כל הורה את סידורי האיסוף וההורדה. במקרה שהילד איננו מגיע בבוקר להסעה או בכל בעיה אחרת יש ליידע את האחראי.

ברכב ההסעה לא ייסעו נוסעים שאינם נמנים עם סגל הקייטנה, עם חניכיה או עם מלווי ההסעה. מספר החניכים הנוסעים ברכב ההסעה יהיה בהתאם למספר הנקוב ברישיון הרכב.

אחראיות צוות הקייטנה בזמן הסעת תלמידים:

האחראיות על התנהגות המשתתפים בזמן נסיעה ומציאת פתרון בתוך תא שטח קטן היא משימה לא פשוטה. לכן, בטרם יציאה לפעילות יש לתדרך את כל המשתתפים בנוגע לסכנות שיכולות להתרחש ומה הדרישות והחובות שלהם בזמן הנסיעה. בשעת הנסיעה יקפידו המדריכים המלווים על משמעת ועל קיום כללי הזהירות. כך למשל מעבר של חניך מצדו האחד של הכביש לצדו האחר יפקח המדריך. במקרה הצורך, בהתאם לתנועה ולגיל החניך, יעבור המדריך את הכביש יחד עם החניך כשהוא אוחז בידו.

לתכנון מסלול והשארת פרטים לחץ כאן

שירותי הסעות תלמידים לקייטנות המלצות המומחים:

מנכ”לית תעבורה הסעים הגב’ טלי לוין.

“בהסעות תלמידים יש לוודא שלחברה יש ניסיון קודם, שיש את הכלים וצוות הנהגים המתאימים. צוות שיש לו ניסיון עם הסעות תלמידים מבין את הצרכים ואת האתגרים בכל יום עבודה.” “ההמלצה שלנו לכל מנהל מוסד חינוכי לערוך צק ליסט של היבטי הבטיחות. רישיונות, ביטוח, אישורי הסעות תלמידים וכשירות צי הרכבים שיש ברשותם”.

כמה נקודות על הבטיחות, ביטחון וניסיון של תעבורה הסעים:

החברה רואה בנושא הבטיחות אבן יסוד בארגון. הבטיחות מהווה מרכיב מהותי בשירות הניתן ללקוח והיא חלק מרכזי בתפיסת האיכות של החברה. מחלקת הבטיחות מונה 4 קציני בטיחות במשרה מלאה, ועוד צוות שמחזיק מוקד 24/07 לכל צורך . החברה מקפידה על מילוי תקנון הבטיחות (תקנה 168) המחייב נהגים בשעות עבודה תקינות. ניסיון רב שנים בהסעות תלמידים, מידי יום אנו מסיעים אלפי ילדים למוסדות חינוך מכל רחבי הארץ בבעלות תעבורה הסעים צי רכבים רחב אוטובוסים ורכבי הסעה קטנים ומותאמים לחינוך המיוחד.

תכנית הבטיחות של תעבורה הסעים להסעות תלמידים כוללת:

טיפול חודשי ברכבים- אחת לחודש עובר כל כלי רכב של החברה ביקורת בטיחותית וטכנית ע”י מכון רישוי מורשה מטעם משרד התחבורה. טיפול תקופתי ברכבים- כלי הרכב מופנים לטיפול תקופתי ע”פ תכנית טיפולים שמנוהלת ע”י קצין הבטיחות. חוברת נהלי בטיחות- ברשות כל נהג נמצאת חוברת נהלי בטיחות עדכנית של החברה. תיק בטיחות נהג- קצין הבטיחות מנהל תיק בטיחות עבור כל נהג. תיק זה כולל תיעוד הדרכות בטיחות, השתלמויות, סדנאות מנע, פרטי תאונות ואירועי בטיחות, תלונות בנושאי בטיחות ועוד…

    לתכנון מסלול ומידע נוסף והשאירו פרטים לתעבורה הסעים

בית הספר ללימוד נגינה | מכשירי קשר בקייטנה | מגזין נותני שרות | הסעות תלמידים |

דילוג לתוכן