Skip links

כל המידע על ביטוח לקייטנות ומוסדות חינוך, תנו לישון בשקט!

דאגתם למקום, לפעילויות, לאוכל ולשיווק של הקייטנה, אבל מה עם ביטוח לקייטנות? האם וידאתם שהוא עונה על כל הצרכים שלכם? כל מה שחשוב שתדעו על ביטוח לקייטנות!

נושא הבטיחות בקייטנה (ובכלל) הוא הדבר החשוב ביותר שיש לדאוג לו, אך נושא לא פחות חשוב מכך הוא עריכת ביטוח לקייטנות, בחירת פוליסת הביטוח הנכונה שתתאים לצרכי ולנתוני הקייטנה הספציפית שלכם ותגן עליכם באופן המקיף ביותר.

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח לקייטנות ומוסדות חינוך.

רוב מנהלי הקייטנות מודעים לחשיבות ביטוח הקייטנה ומקפידים לבטח את הקייטנה שלהם. אך למרבה הצער, מנהלי קייטנות רבים אינם מודעים לניואנסים הקטנים בפוליסת הביטוח. רק ברגע האמת מגלים שהפוליסה שלהם לא מעניקה להם את הכיסוי הדרוש.

כדי למנוע מכם את הטעות הזו – שאלנו את סוכן הביטוח אשר לוי המתמחה בביטוחי קייטנות ומסגרות חינוכיות, מה חשוב לדעת ולבדוק כשבוחרים ביטוח לקייטנה. כל מה שחשוב שתדעו!

המלצת המומחים – אשר לוי סוכנות לביטוח

“ביטוח קייטנות הוא אינו מוצר מדף זהה לכולם”, אומר אשר לוי – המנכ”ל והבעלים של ‘אשר לוי סוכנות לביטוח’, המתמחה בתחום ביטוחי קייטנות ומסגרות חינוכיות. “לכל קייטנה יש נתונים וצרכים אחרים ומעבר להקפדה על תקנות הבטיחות, יש לוודא שהמתווה של פוליסת הביטוח תואם את מתווה הקייטנה”.

מהם הקריטריונים שמשפיעים על כיסוי הביטוח?

רכישת פוליסת ביטוח לקייטנה היא אינה עניין של מה בכך וחשוב להתייחס אליה ברצינות, ולהיוועץ בסוכן ביטוח בעל ניסיון בתחום הקייטנות שידע להתאים אותה לסוג הפעילויות, מספר הילדים, אופן העסקת המדריכים וכדומה.

רישיון עסק

רוב פוליסות ביטוח קייטנות, מתנות את הכיסוי הביטוחי ברישיון עסק לקייטנה. “זה אולי נשמע טריוויאלי, אך יש לא מעט מנהלי קייטנות שרוכשים ביטוח מבלי שיש להם רישיון עסק ולא מודעים לכך שהביטוח לא מכסה אותם”, אומר לוי.

מספר הילדים

חשוב מאוד להקפיד שמספר הילדים שמוגדר בפוליסה תואם את מספר הילדים בפועל, וכי ישנה התאמה בין מספר הילדים למספר העובדים. “ביטוח קייטנות הוא דינאמי והאחריות של מנהל הקייטנה היא לעדכן את סוכן הביטוח על כל שינוי, כך שהסוכן יוכל לעדכן ולהתאים את הפוליסה”, מדגיש לוי.

מיקום הקייטנה

בעת רכישת פוליסת ביטוח לקייטנה, חשוב לוודא שיש התאמה גם לדרישות של משכיר המקום שבו מתקיימת הקייטנה. כך למשל יש לבדוק האם המשכיר דורש לבטח את המבנה, הרכוש וכו’ ולוודא שכל הביטוחים הנדרשים כלולים בפוליסה.

תוכנית הקייטנה

אחד מהקריטריונים החשובים ביותר בהתאמת פוליסת הביטוח לקייטנה הוא תוכנית הקייטנה.
בכל קייטנה יש פעילויות ואטרקציות שונות וכאשר באים לרכוש ביטוח, חשוב מאוד להציג לסוכן את התוכנית המלאה.
סוכן הביטוח יוכל לוודא שכל סוגי הפעילויות מכוסות ושהפוליסה לא מחריגה פעילויות ספציפיות (כמו לונה פארק או בריכה).

לדברי לוי: “כאשר סוכן הביטוח מקבל מראש ממנהל הקייטנה את התוכנית המלאה, הוא יכול להתאים את הכיסויים השונים ולוודא שהפוליסה כוללת את ההרחבות הביטוחיות הנדרשות”.

פעילות לילה

במקרים שבהם תוכנית הקייטנה כוללת גם פעילות ו/או לינת לילה, חשוב לוודא שבפוליסת הביטוח יש כיסוי ספציפי ללינת לילה, הן עבור הילדים והן עבור המדריכים ואנשי הצוות.

ביטוח צד ג’ (ביטוח מפעילים)

רכיבים: ביטוח קייטנה כולל בתוכו גם רכיב של ביטוח צד שלישי, שמכסה את ילדי הקייטנה ואת כל מי שנכנס למתחם הקייטנה (כגון הורים שמגיעים לפעילות משותפת), אך יחד עם זאת חשוב להקפיד שגם לכל אחד מהמפעילים שמגיעים לקייטנה יש ביטוח בתוקף.

“ביטוח קייטנה שהותאם לתוכנית ולפעילויות אמנם מכסה את האחריות באשר לפעילות עצמה, אך במקרה של תאונה חברת הביטוח יכולה לגלגל את האחריות לנזק אל המפעיל ואם אין לו ביטוח משל עצמו, יאלץ בעל הקייטנה לשאת במלוא האחריות”, מדגיש לוי.

אישור רפואי

בדומה להוראות הבטיחות של משרד החינוך, גם בקייטנות מומלץ מאוד להחתים את ההורים על אישור רפואי שמאשר לילד להשתתף בפעילויות השונות ובו לשאול את ההורים גם באשר לרגישות למזון מסוים.

ביטוח סגל ההדרכה

המדריכים בקייטנות נחלקים לשני סוגים: מדריכים בשכר ומדצ”ים (בני נוער או מתנדבים למיניהם).

לוי מסביר כי יש הבדל בין שני סוגי המדריכים גם מבחינה ביטוחית: “מדריכים ואנשי צוות שמקבלים שכר מבוטחים במסגרת ביטוח חבות מעבידים, אך לא כך באשר למדצ”ים ולמתנדבים.
באופן עקרוני הם כלולים במסגרת ביטוח צד ג’, אך זוהי לא ברירת מחדל וחשוב מאוד לוודא שפוליסת צד ג’ אכן מכסה גם אותם”.

ביטוח לקייטנות -שואלים את המומחים אשר לוי סוכן הביטוח שלי

הסעדה

כיום כמעט כל הקייטנות מספקות אוכל לילדים, בין אם מדובר בארוחת בוקר ובין אם מדובר בארוחת צהריים שמסופקת באמצעות חברת קייטרינג.

“חשוב כמובן להקפיד לבחור בחברת קייטרינג שמאושרת ע”י משרד הבריאות ושיש לה ביטוח בתוקף, אך חשוב מאוד שפוליסת הביטוח של הקייטנה תכלול גם כיסוי להרעלת מזון”, מדגיש לוי.

“אם המזון היה מקולקל מראש האחריות היא אכן של חברת הקייטרינג, אבל לא פעם הקלקול נובע כתוצאה מאחסון לא נכון של המזון לאחר הגעתו לקייטנה ואז האחריות היא של בעל הקייטנה ולכן חשוב להיות מכוסים גם בעניין הזה”.

הסעות

ביטוח קייטנות רגיל לא מכסה הסעות ועל כן מומלץ מאוד להימנע מהסעות ברכב פרטי של אחד מאנשי הצוות.

יש לבחור בחברת הסעות מסודרת ומבוטחת בעלת רישיון להסיע ילדים.

גובה הכיסוי

גובה הכיסוי הביטוחי צריך להיות תואם לסוג הפעילויות בקייטנה, למספר הילדים ולסוג הקייטנה עצמה. כך למשל רוב החברות הגדולות שבהן מתקיימות קייטנות לילדי העובדים דורשות כיסוי ביטוחי בגובה מסוים, כך שחשוב לוודא שהפוליסה אכן תואמת את הדרישות.

דיווח לחברת הביטוח

במידה שמתרחש אירוע ביטוחי, חשוב מאוד לדווח על כך לחברת הביטוח בסמוך ככל שניתן לקרות האירוע.

“מנהלי קייטנות רבים לא מדווחים על אירועים לחברת הביטוח מכיוון שהם לא חושבים שמדובר באירוע קריטי שיתפתח לתביעה, אך לא פעם קורה שההורים מחליטים לתבוע כעבור מספר שנים ואם מנהל הקייטנה לא דיווח על כך במועד, חברת הביטוח תדחה את התביעה שלו והאחריות תיפול עליו בלבד”.

ביטוח קייטנות לסיכום,

פוליסת ביטוח קייטנות היא פוליסה חשובה מאוד שיש להתאימה באופן אינדיבידואלי לכל קייטנה.

על מנת להתאים את הביטוח הנכון שיגן עליכם בצורה הטובה ביותר, חשוב לעשות זאת מוקדם ככל האפשר באמצעות סוכן ביטוח בעל ניסיון בתחום הקייטנות וגני הילדים.

זכרו! ככל שתקדימו לרכוש את פוליסת הביטוח, כך יכולת המשא ומתן שלכם עם חברת הביטוח באשר לתנאים ולעלויות תהיה טובה יותר ובעיקר – תוכלו לתת להורים (ולעצמכם) לישון בשקט.

אנא כתבו בתמצות בצירוף גיל ותאריכים

אטרקציות לקייטנות | לפני הרשמה לקייטנה מה צריך לבדוק |

קראו עוד אודות ארגון הקייטנות והצטרפו אלינו “יחד יוצרים שינוי” החזון שלנו

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן