Skip links

כל הפרטים על מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-75 “יחד כל הדרך”

צה”ל משלים בימים אלו את האימונים וההכנות למטס חיל האוויר לרגל יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. יותר מ-100 כלי טיס, ובהשתתפות חילות אוויר זרים, כל הפרטים על המטס

ביום רביעי, 26 באפריל 2023, במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, יתקיים מטס חיל האוויר בין השעות 09:30-14:30. המטס יעבור מעל עשרות ערים מרכזיות בכל הארץ, מדן ועד אילת. לפי המתווה המתוכנן, כל תושב יוכל לצפות במטס תוך נסיעה של עד עשרים דקות מביתו, מכל נקודה ברחבי הארץ.

כל הפרטים על מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-75

מטוסי חיל האוויר ליום העצמאות 75 למדינת ישראל

במהלך יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, יתקיים מטס מרכזי שיכלול מעל 100 מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מרחוק (כטמ”ם), אותם יתפעלו משרתי חיל האוויר בסדיר ובמילואים. המטס יחלוף מעל עשרות ערים מרכזיות בכל הארץ, מדן ועד אילת.

בשעה 08:45 יתקיים מטס הצדעה למאה ועשרים החיילים המצטיינים מעל בית הנשיא בירושלים. בנוסף למטס המרכזי, ישתתפו מסוקי משטרת ישראל ומטוסי הכיבוי כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.

השנה, במסגרת החגיגות, ישתתפו במטס טייסים מצבאות זרות – ארצות הברית, גרמניה, בריטניה ואיטליה, כסימן לשותפות בין המדינות ולקשר הייחודי של מדינת ישראל עימן. המטסים הזרים יטוסו בשמי הארץ וחלקם ילוו במטוסי חיל האוויר הישראליים, כביטוי לשיתוף הפעולה והקשר ההדוק בין המדינות.

מטוסי חיל האוויר ליום העצמאות 75 למדינת ישראל

“יחד כל הדרך” סיפור ישראלי משותף

מטס הצדעה המתקיים ביום העצמאות של מדינת ישראל מתאר את הקשר הייחודי של מדינת ישראל עם הקהילה הישראלית כולה ומבטא את הזכרון לאנשי צה”ל ולכל מי שנלחמו על שמירת עצמאות מדינת ישראל. הנושא המנחה של המטס השנה הוא “יחד כל הדרך”

המטס המרכזי יעבור מעל אתרים המייצגים תרומה לקהילה של קבוצות ייחודיות בחברה, כולל מוזיאון יד מרדכי “משואה לתקומה” בקיבוץ יד מרדכי, עמותת איל”ן לילדים נפגעים בקריית חיים, מרכז קליטה לעולים יוצאי אתיופיה “הוד” בטבריה, מדרשת בן גוריון בנגב, ארגון נכי צה”ל בתל אביב-יפו, ובית הספר לקצינים של צה”ל בה”ד 1.

מטוסי חיל האוויר ליום העצמאות 75 למדינת ישראל

השנה, הצוות האווירובטי של חיל האוויר יטוס במבנה של שישה מטוסי עפרוני במקום ארבעה ויבצע מופעים בבסיסים הפתוחים ובערים מרכזיות ברחבי הארץ.

מופעי הצוות האווירובטי של חיל האוויר יתקיימו במיקומים הבאים:

  • בסיס רמת דוד בשעה 09:14
  • טבריה בשעה 09:29
  • חיפה בשעה 09:51
  • מוזיאון חיל האוויר בבסיס חצרים בשעה 11:50
  • תל אביב בשעה 12:12
  • בסיס תל נוף בשעה 12:36
  • ירושלים בשעה 14:27
  • אשדוד בשעה 14:49

מספר מופעים אוויריים מיוחדים ייחדו את המטס השנה: מעבר למופע המסורתי במוזיאון חיל האוויר, מטוס ה”הרווארד” הוותיק יבצע מופע אווירי בבסיס תל נוף ואל מול חופי תל אביב, מטוסי ה’בז’ F-15D, יבצעו מופע המדמה קרב אווירי, ולראשונה, מטוסי ה’אדיר’, F-35I, ייקחו חלק במופע.

לוח מופעי מטס חיל האוויר ביום העצמאות*

מופעי מטוס F-35I ‘אדיר’:
-חיפה: 09:25
-בסיס רמת דוד: 09:35
-ירושלים: 09:55
-בסיס תל נוף: 11:50
-תל אביב: 12:00
-בסיס חצרים: 12:20
מופעי מטוס F-15 ‘בז’:
-בסיס רמת דוד: 09:25
-חיפה: 09:35
-תל אביב: 12:40
-בסיס תל נוף: 12:50

מופעי מטוס ה’הרווארד’*

-תל אביב: 09:20
-בסיס תל נוף: 10:00

מטוסי חיל האוויר ליום העצמאות 75 למדינת ישראל

לרגל יום העצמאות, תוכנן מיצג ייחודי לזרוע היבשה המציג צורות של סמלי המדינה באמצעות טנקים חדישים מסוג מרכבה סימן 4. המופע יובל על ידי לוחמים ומפקדים מחיל השריון. בנוסף, כמו בכל שנה, נפתחו השנה גם כמה בסיסי צה”ל לציבור הרחב, כולל בסיס חיל האוויר ע”ש עזר ויצמן ברמת דוד, בסיס חיל האוויר תל נוף, מוזיאון חיל האוויר בחצרים ובסיס מחנה “חורון” בחטיבה המרחבית שומרון.

ביום העצמאות, חל איסור על הטסת רחפנים וטיסנים באזור המטס עקב הסכנה לכלי הטיס ולציבור הצופה במטס. יישומון המטס שפותח על ידי אנשי היחידה הטכנולוגית “אופק” של חיל האוויר יעניק גם השנה חווית צפייה מיטבית במטס באמצעות סימון נתיביו ומיקום המטוסים בזמן אמת על גבי מפה. ניתן יהיה להוריד את יישומון חיל האוויר דרך חנויות האפליקציות או להשתמש בקישור דרך אתר חיל האוויר. המטס ישודר בשידור חי באת”צ ובאתר חיל האוויר.

חל איסור על הטסת רחפנים וטיסנים באזור המטס – הדבר מהווה סכנה לכלי הטיס המשתתפים במטס ולציבור הצופה בו.

אפליקציית מטס חיל האוויר – זמני המטס בזמן אמת

לנוחיות אזרחי ישראל, אפליקציית המטס שפיתחו אנשי יחידת אופק 324 של חיל האוויר.

,האפליקציה תעניק חווית צפייה מיטבית במטס באמצעות סימון נתיביו ומיקום המטוסים בזמן אמת על גבי מפה.

באפליקציה ניתן יהיה למצוא חידון ידע ומציאות מדומה לחווית צפייה תלת ממדית בדגמי מטוסי החיל.

ניתן יהיה להוריד את אפליקציית חיל האוויר דרך חנויות האפליקציות.

הורדה באנדוראיד.

הורדה לאפל

מטס חיל האוויר 73 | מטס חיל האוויר הוקרה לאנשי הרפואה | מוזיאון משרד הביטחון

קראו עוד אודות ארגון הקייטנות והצטרפו אלינו “יחד יוצרים שינוי” החזון שלנו

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן