Skip links

שיווק קייטנה: איך חושפים את הקייטנה וממתי כדאי להתחיל לשווק אותה?

טיפים ומידע שיעשו לכם סדר ויסייעו לכם בשיווק נכון של הקייטנה

בשנים האחרונות, עולם השיווק וחשיפת תוכן באמצעות כלים שונים הולך וצובר תאוצה. אמנם אין ספק שהשיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן, אך לצד זה קיימות אפשרויות נוספות (ולא פחות טובות).

בחירת ערוצי השיווק הטובים והמתאימים לכם ביותר, מאפשרת להפוך את שיווק הקייטנה או בית העסק לקל יותר, בעוד שהכרת השוק, ה”טיימיינג” והמקום יכולים להשפיע על היקף החשיפה לקהל היעד שאליו אתם מכוונים. בואו נעשה קצת סדר!

1. שיווק מפה לאוזן – ט֥וֹב שֵׁ֖ם מִשֶּׁ֣מֶן ט֑וֹב

שם הקייטנה‘ ואיכותה נבנה במהלך שנות הפעילות והוותק שלה. לקייטנה ותיקה יש לקוחות חוזרים ומשפחות רבות שולחות את הילדים שלהם למקום שהעניק להם חוויות טובות, שכן קל להם מאוד לשלוח את כל האחים ולהמליץ לחברים לבוא איתם לחוויית קיץ בלתי נשכחת.

המסקנה: הקרדיט הגדול ביותר שלכם (שיתרום כמובן להצלחת הקייטנה) הוא לא אחר מאשר המשתתפים בקייטנה שחוזרים אליכם שנה אחרי שנה, בידיעה שהקייטנה שלכם היא הקייטנה שלהם ואין שום דבר בעולם שיוכל להחליף את הקשר הזה. המשתתפים בקייטנה הם הממליצים הכי טובים.

איך מאמצים? בסוף הקייטנה, בקשו מההורים משוב קצר בוואטסאפ, בכתב יד או בכל דרך שיבחרו, ותתעדו את התודות שקיבלתם (למשל מתנה עם מילת תודה או תמונה עם הקדשה). כך תוכלו להציג את החוויות והמילים החמות למשפחות שיתעניינו בהרשמה אליכם. בנוסף אל תתביישו לבקש שימליצו עליכם במדיות החברתיות, יש להם כוח של “חוכמת ההמונים” ואין ספק שהמלצה חמה תהיה הרבה יותר אפקטיבית מכל מודעה או כתבה שתעשו.

img

2. שיווק הקייטנה ברשת

אין ספק שכרטיס הביקור הטוב ביותר הוא אתר אישי שיוכל להגיש למתעניינים את כל המידע ותוכניות הקיץ בצורה מסודרת, בליווי תמונות וסרטונים מהפעילות שלכם במסגרת הקייטנה. אחד היתרונות הגדולים ביותר הוא האפשרות לקבל פניות מהורים שמתעניינים גם בשעות שאתם לא פנויים וזמינים לתת מענה.

שימו לב! באתר שלכם חשוב מאוד לציין את כל הפרטים החשובים: מתכונת הקייטנה והקו החינוכי המאפיין אותה, סדר היום, שעות הפעילות וכדומה. שיקלו לשלב טופס רישום בשילוב מערכת סליקה – יש לכך יתרון עצום.

ברגע שיש לכם כתובת במרחב האינטרנטי, צריך להתחיל לחשוב כיצד אתם יוצרים חיבורים ברשת ממש כמו “קורי עכביש”. ככל שמאמרים וכתבות על פעילותכם יופיעו באתרים שונים ברשת, כך האפשרות שימצאו אתכם בגוגל גדולה יותר.

הוספת מאמרים וכתבות אודותיכם/על נושאים שמאפיינים אתכם, בצירוף שם הקייטנה, תוכל למשוך אליכם לקוחות רבים באמצעות ה”חיפוש האורגני”. כך, יש סיכוי לא מבוטל שכאשר גולשים יחפשו את הקייטנה שלכם, קייטנה בעלת מאפיינים שהזנתם בכתבה ו/או בחיפוש של נושא עניין מסוים – גם הכתבה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש ותוביל אותם היישר לאתר האינטרנט שלכם או לכל ערוץ מדיה אחר שתבחרו.

כתבות שיווקיות או כתבות תוכן שיציגו ערך מוסף ייחודי עם הפנייה לאתר, לדף העסק, לפרופיל במדיה החברתית, לפורום שאתם מנהלים, או לכל פלטפורמה דיגיטלית כזו או אחרת – יקדמו אתכם במרחב הווירטואלי ויגדילו את הסיכויים שלכם לחשיפה.

זכרו, הכרטיס ביקור שלכם במרחב הווירטואלי תלוי בדרך שתציגו את עצמכם. קראו כאן את הטיפים שלנו לכתיבה שיווקית נכונה שתצליח להניע את הלקוח לפעולה! 😃

3. קידום הקייטנה במדיות החברתיות

קידום קייטנה וחשיפתה לקהלי יעד רלוונטיים, לא חייב להיעשות רק באמצעות אתר אינטרנט אישי. אומנם באתר אישי מעוצב יש הרבה יתרונות, אבל גם אם עושים שימוש רק במדיות חברתיות ובפלטפורמות קיימות ניתן להגיע לתוצאות מצוינות. אם תדעו איך להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר…

הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט יוטיוב לינקדין וכו’, הן כלים מצוינים לשיווק הפעילות שלכם שכן יש בהן קהל של משפחות לילדים בגילים שונים. ככל שתרכזו את הנקודות הטובות והמאפיינים שלכם ותתאימו את התכנים לאופי הרשת החברתית שבחרתם להשתמש בה, כך יהיה לכם קל יותר להשיג תוצאות ממוקדות ואפקטיביות.

איך מיישמים?

  • שמרו על קשר קבוע עם הקהל שלכם במדיות החברתיות. הזמינו אותו להיות חלק מהעמוד, העלו תמונות מקייטנות קודמות, בשרו על ההרשמה הבאה, שתפו טיפים והמלצות ותעדכנו את הפרופיל שלכם כל הזמן. גם איחוליי חג שמח או “שנה טובה” יוצרים את האפקט הנדרש ומזכירים כמה כייף היה בקיץ שעבר…
  • תמונות וסרטונים הם הדרך להעביר את המסר האותנטי הפשוט, שיכול להחליף כל טקסט שלא תכתבו. בחרו את התמונה שתציג אתכם בצורה הטובה ביותר ואל תשכחו לצלם רגעים משמחים במהלך הפעילויות. רק שימו לב ששיתוף של תמונות עם ילדים חייב להתבצע בכפוף לאישורי ההורים ולהגבלות הכתובות בחוק.

4. פרסום באתרים מובילים ופרסום בעיתונות מקומית

מיקוד זה כל העניין. ככל שתבדקו מהם האתרים המובילים העוסקים בפנאי ילדים ומשפחה, תוכלו להגיע לקהל היעד שטרם שמע עליכם. בדקו את עלויות הפרסום ועד כמה הוא אפקטיבי מבחינת מספר הגולשים ומי קהל היעד.

כך למשל מודעות בעיתונים מקומיים יכולות בקלות להעמיד אתכם ראשונים בחשיפה לקהל שאינו חסיד של אינטרנט ובוודאי למקד את החשיפה לאזורים הקרובים למוקד הפעילות שלכם. שקלו להשקיע במודעה לקראת קייטנת הקיץ שאתם מעוניינים לקדם.

מתי כדאי להתחיל לשווק את הקייטנה?

נושא התזמון הוא החלק הטריקי ביותר וחשוב לשים לב ללוחות הזמנים – אל תחשפו את הקייטנה שלכם מוקדם מידי (אלא אם אתם יוצאים במבצע של הרשמה מוקדמת לקייטנה), אבל גם לא מאוחר מידי כשההורים כבר סגרו את כל התוכניות לקיץ הקרוב.

בהצלחה!

כיתבו תגובה