Skip links

כתיבה שיווקית: כלי שיכול למנף את העסק שלכם למקום הכי גבוה שרק אפשר

מהו הכלי היעיל להשיג את התוצאה הטובה ביותר בכתיבה שיווקית? מייל? ניוזלייטר? אתר אינטרנט? מודעה בעיתון? מדיה חברתית? פוסט שיווקי? כתבת תוכן? סרטון אנימציה?

כתיבה שיווקית, עיצוב חדשני ומיתוג העסק בצורה אחידה יוצרת שפה חדשה ומעצבת את העסק שלנו. מקור ההשפעה הגדול ביותר נקרא “מיתוג שיוצר עניין וסקרנות” ושבסופו של דבר ישפיע על היקף ההכנסות בסוף החודש…

בפועל, כתיבה שיווקית היא אחד הכלים האפקטיביים שיכול לחבר בין כל אמצעי התקשורת המוצעים שכן, הם פוגשים אותנו כמעט בכל ערוץ בעסק ובכולם יש צורך זהה: פנייה ישירה לקהל הלקוחות. כתיבה שיווקית נכונה תצליח להניע את הלקוח לפעולה! 😃

כללי הברזל בכתיבה שיווקית!

כדי לעזור לכם לכתוב בצורה טובה ומעניינת ריכזנו לכם נקודות וכללי ברזל! חובה לקרוא כדי לגשת נכון לערוץ השיווקי והגשתו.

1. הגדירו מטרות!

יוצאים לדרך? לפני שאתם ניגשים לכתיבת הנושא ובחירת הערוץ הפרסומי, צריך להבין ולאפיין מה המטרות שלכם בכתיבה הזו: מה הציפייה מהקורא, כיצד עליו לפעול בעקבות המודעה שלכם?

האם אתם רוצים שיקנה את המוצר שלכם? שיצטרף לפעילות חינמית? האם המטרה היא לגרום לו לדעת שאתם הוא המקור ושאתם האנשים שהוא יכול לסמוך עליהם בעיניים עצומות?

ברגע שהקורא יתפוס אתכם כמומחים של ממש, הוא יבין שהוא יקבל מכם ערך אמיתי ויהיה מוכן להשקיע קצת מעבר, כמו למשל – עבור נסיעה מחוץ למסלול היום יומי, או פעילות שהערך המוסף שלה גובר על כל ערך אחר.

ברגע שאתם יודעים מה אתם מצפים מהקורא לעשות – אתם תכתבו בצורה שמכוונת את הקורא לעשות זאת “הנעה לפעולה” וכך תוכלו למדוד אם המסר שלכם עבר והעביר את הפעולה הבאה לצד הקורא!

מפליא אבל הרבה מאוד אנשים לא יודעים מהי המטרה המדויקת שלהם כשהם מפרסמים.

הם כותבים בצורה לא ממוקדת, יורים לכל הכיוונים ולא מבינים למה הפרסומים שלהם לא אפקטיביים ולא מושכים לקוחות. אתם תראו שאם תפעלו ע”פ כלל זה, זה ימקד אתכם ויעשה לכתיבה שלכם פלאים שלא הכרתם!

קראו כאן עוד על שיווק מסגרות חינוך וקייטנות

2. הכירו את קהל היעד שלכם!

המפתח לשיווק נכון הוא הכרת הצורך של הקהל שלכם – מהם הצרכים שלו, מה הנושאים שימשכו אותו? חלק נכבד מההצלחה קשור בהכרח במתן פתרון לבעיות שעמן הוא מתמודד.

בשלב הראשון תעלו הכל על כתב, עבודת חקר נכונה תכסה את הנושאים העיקרים. אחרי שתעלו את כל הנקודות בצורה מעמיקה – אתם תזדהו, תכירו את הלקוח שלכם הרבה יותר טוב!

אתם תבינו את תחומי העניין שלו, את הבעיות, צרכים, תחושות ואיך אתם יכולים לענות לצורכו עם הפתרון שאתם מציעים, ויכולים לעזור לו בלקיחת החלטה!

התחקיר הזה יעזור לכם לגשת למשימה הבאה שלכם בצורה יותר מושכלת, עם הרבה יותר סולידריות והבנת הצרכים שיוכלו לא רק לפתור את הבעיה אלה גם להוסיף לה הרגשה אישית שיש בה אלמנט אישי, שבא לענות על הצרכים המהותיים שלשמן נוצר הקשר!

3. עשו היכרות מעמיקה עם המוצר שלכם!

זה נכון שיש לכם מוצר, פעילות ,מערך שיעור או הצגה, אטרקציה ייחודית וכדומה. אבל…

רגע לפני שאתם חושפים את הרעיון ו/או המוצר שלכם לאוויר עולם קחו לעצמכם מספר רגעים ותחשבו מה הניע אתכם לבנות אותו? מה התחושה הראשונה והצורך שעליה הוא ענה? חשבו עם עצמכם מה המענה של המוצר? מה הערך המוסף שלו למול הלקוח? רשמו את כל הרשמים שלכם לרבות מחשבות, תחושות, פתרונות, תועלות אמתיות שהמוצר שלכם ייתן ללקוח, מה התוצאות לטווח הקצר ולטוח הארוך שהלקוח יקבל מקניית המוצר? ואת זה בדיוק תגידו ללקוח!

את הלקוח שלכם לא מעניין שיש לכם בריכת שחייה או מגרשי ספורט מהממים שהיום קיימים בכל מרכז ספורט ואפשר ליהנות בהם בבילוי משפחתי אחה”צ.

אבל אם יש לכם צוות הדרכה מנצח כזה שידע לתת את המענה הטוב ביותר בליווי וחיזוק הילד החל מלימוד יסודות או הקניית כלים וטיפים שיגרמו לילד לראות את הפעילות מנקודת מבט אחרת הרי שלשם זה הקמתם את הפעילות ובוודאי יהיו המניע העיקרי לבחור דווקא בכם על פני האחרים!

המטרה שלנו היא לא לדבר על המוצר עצמו – אלא על הפתרונות שהוא נותן ועל התוצאות שיתלוו אליו וממנו. תמיד חשוב לזכור “אנחנו מוכרים חוויות, לא מוצר!”

4. מכרו באמצעות רעיון!

ברוב תהליכי המכירה לפעמים שוכחים שאנחנו מוכרים רעיון, חוויה, כלים שיגרמו להתפתחות, גאוות יחידה שיעבירו מסר טוב לעולם.

כשתהליך המכירה מתעסק בעניין הכספי בלבד הוא עלול להפסיד את המטרה. אם אתם מוכרים רעיון ולא מוצר, הדיון הוא כמעט כל הזמן סביב הרעיון וכמובן שגם השלב העלויות יהיו חלק ממנו אבל כשבוחנים את מה שאני מקבל ומה הערך המוסף ואת עניין הנוחות של החבילה השלמה אז המכירה הופכת להיות חלק וגם היא הופכת להיות חוויה.

צריך לזכור: הגדרת מטרות הרעיון ויתרונותיו גדולות יותר מעלויותיו.

כך לדוגמה: הרעיון הוא שמחנה קיץ ילווה אותך לכל החיים. הסברים שיינתנו עוד בשלב ההרשמה לגבי מה המחנה מציע, מהן הפעילויות (כגון ימים פתוחים, פעילויות גיבוש), מי הצוות החינוכי, מהי תכנית המחנה, מהי החשיבות בנושא חירום וביטחון ומהי ההערכות למקרי חירום לצד פעילויות ותחומי עניין ייחודים שיש לכם להציע – יסייעו בהגשת עלויות המחנה ושריון המקום לקיץ הקרוב.

5. הקפידו על כתיבה ברורה וקריאה

כשניגשים לשלב הביצוע חשוב מאוד להיות ברורים ובהירים בכל מה שאנחנו כותבים.

המטרה שלנו היא שהקורא יבין מה הוא צריך לעשות ומה מצפים ממנו, אז אם אתם כותבים מאמר והמטרה שלכם במאמר הזה היא שהקורא יפעל, יבקש לקבל מידע נוסף או יבצע הזמנה און ליין, אתם צריכים להבהיר לו מה הערך המוסף שיקבל ומה אתם מצפים ממנו לאחר שכבר נחשף לתוכן (“הנעה לפעולה” – לקרוא עוד… לקבלת פרטים נוספים לחץ כאן…כנסו לאתר שלנו…ועוד).

כוונו אותו עד לפרטים הכי קטנים, שלא יישאר לו שום מקום לספק מה הוא צריך לעשות.
אם אתם כותבים מייל והמטרה שלכם היא להזמין את הקורא ליום פתוח או ליום מכירה שיכלול מבצעים מיוחדים, זה צריך להיות ברור: מה קורה ביום הזה, מתי הזה מתקיים, איפה זה מתקיים, ומה הוא צריך לעשות כדי ליהנות מההטבה.

6. כתיבה שיווקית – כתבו כמו שאתם מדברים

בעלי עסקים רבים חושבים שאם הם רושמים מסר ללקוחות שלהם או ללקוחות פוטנציאליים שלהם – הם צריכים להתנסח בכתיבה שיווקית ובשפה גבוהה מידי.
כתבו כמו שאתם מדברים, המסר לא חייב להיות מלוטש או בשפה גבוהה, לפעמים האפקט הוא בדיוק ההפך מהמטרה.

המטרה שלכם כשאתם מדברים עם לקוח, היא לדבר אליו כמו שאתם מדברים לחבר. כשאתם מדברים לחבר – אתם מדברים בחופשיות, בפתיחות, בלי גינונים מיותרים. זה מה שיקרב את הלקוח אליכם, ייתן לו את ההרגשה שהוא חלק מהמשפחה והחברים שלכם – וירצה להיות חלק מהדרך המדהימה שלכם!

כתיבת בערוצי פרסום כיצד?

7. הזדהות בידול והאנשה

המטרה שלנו בכתיבה היא להתבלט! לא להיות כמו כולם. כדי ליצור בידול , חשוב מאוד ליצור אופי שהוא רק שלנו. מבנה לא שגרתי, חריגה בנוף הכללי, אופי שמוסיף צבע ותופס עניין, באמצעות “בחירת הקווים” והמסרים שנעלה על הכתב יהיה לנו מאוד קל להתבלט ויותר מכל שיזכרו אותנו.

אפשרות נוספת בעולם הבידור היא יצירת דמות – דמות צבעונית ומעניינת לדוגמה ציפי שביט שהמייחדות שלה טמונה בכל הדמויות שביצעה במהלך קריירת המשחק שלה שהפכו להיות חלק מהקלט הישראלי. לא בכדי זכתה להשיא משואה ביום העצמאות ה-72, ציפי שביט דמות מאוד צבעונית מצחיקה ומלאת אנרגיה שמלאה בתכונות מיוחדות והתבלטה על פני האמנים האחרים בישראל.

8. תנו טיפים פרקטיים ותועלות

להיות פרקטיים ולתת תועלת אמיתית. כשאתם שולחים מסר ללקוח, המטרה שצריכה לעמוד לכם מול העיניים היא לתת לו ערך. להעביר לו איזשהו טיפ או עצה שהוא יקבל ממנו משהו.

אם נשלח להם מסרים שיווקיים שאינם יגרמו לו עניין או אפילו ישעממו אותו – סביר להניח שבאיזה שלב נמצא את עצמינו בספאם, כמו שבוודאי אתם יכולים להעיד בעצמכם על עשרות מיילים שרק מהכותרת מוצאים את עצמם בדרך לדואר זבל או לפח השכונתי. אם אתם רוצים לבנות עם הלקוחות יחסים קרובים שמבוססים על אמון, תנו להם ערך אמיתי שיעזור להם ויתרום להם. כך הם יחכו לקבל את המסרים מכם ותצליחו להגיע אליהם בקלות כיון שהם כבר מאמינים בכם, אוהבים אתכם וסומכים עליכם!

9. צרו תחושה של אחווה וקשר

מכל מה שאמרנו עד עכשיו יש צד שהוא למעשה כמעט הכל בחיי היום יום – קשר אישי קשר משפחתי רצון להיות חלק מתוך השלם הרצון לחולל שינוי, להגשים מטרות משותפות.

ברגע שהמטרות שלכם והתכונות המשותפות שאתם מציעים, הפכתם למשפחה השנייה, למקום שהוא בית המקום הזה שממלא את כל חלל הזיכרון בחיוך וחוויות שרק החיבור המשותף יכול להניב. המטרה ביצירת מרחב משותף תחום עניין ונושא משותף הם הדברים שירחיבו את המשפחה שלכם וימצא בדיוק את ההתאמות הכל כך מיוחדות.

לדוגמה: אם אתם מקיימים פעילות קהילתית למשפחות מעוטות יכולת בוודאי תמצאו שותפים רבים לעשייה. אם אתם עושים יום פתוח למפגש הכרות ומעלים את תחומי העניין ע”י המשתתפים בוודאי תצליחו למצוא את המודל המושלם שיוכל לגרום לכולם להיות חלק מהשלם. כל אחד יוכל לתרום מעצמו להצלחה של הרעיון, של הפעילות או כל דבר שיחבר את המשתתפים להיות חלק מהשלם. במילה אחת משפחה.

10. מסר מעניין איכותי הוא נכס שחוסך זמן יקר!

כל כך הרבה פעמים שאלנו מה עדיף מייל ארוך או קצר? השאלה הזו נשאלת עשרות פעמיים כאשר אנחנו ניגשים לכתוב מסר בערוץ פרסומי כל שהוא. התשובה היא שזה לא משנה! כל עוד המסר שלכם מעניין ואיכותי – עם תוכן אמיתי שאתם נותנים לקורא – זהו מסר מצוין!

תוכלו להרחיב את המסרים והמידע בהתאם לתקופה, לזמן ולמטרות. ככל שתהיו ממוקדים ותכירו את ציר הזמן והצרכים המשתנים תוכלו לחסוך זמן יקר ובכך המסר שלכם יעבור בצורה הטובה ביותר.

אם אתם רוצים להתחיל הרשמה מוקדמת כבר בחודש ינואר למשל, יהיה נכון שתכתבו “הרשמה מוקדמת לקייטנות הקיץ כבר החלה – הטבה לנרשמים עד סוף חודש פברואר”… אל תשכחו לשלב תמונות שמתייחסות לתוכן ושגרומות להבין את התמונה השלמה – “תמונה אחת שווה יותר מאף מילים”!

כל שנותר לנו לאחל לכולנו בעלי קייטנות, מוסדות חינוך ובעלי העסקים שנמשיך לצמוח יחד לטובת שינוי מיוחל בתחום החינוך בארץ.

רוצים לעלות כתבת תוכן באתר של ארגון הקייטנות של ישראל – לחצו כאן

 

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן