Skip links

צלילי עולם – סדנאות תיפוף וקצב לקייטנות, לבתי ספר ולגני ילדים

מגוון רחב של פעילויות מוזיקה לילדים שינעמו לעור התוף שלכם.

נראה כי מוזיקה ליוותה את חיינו עוד מימי קדם, בידרה ושעשעה אותנו, העלתה את איכות חיינו, סייעה לנו לתקשר עם התינוק שלנו עוד לפני שנולד בזמן ששכב לו בנינוחות ברחם, סייעה לנו להירגע, היוותה חלק מהותי מטקסי הדת שלנו ועוד.

מקור המילה מוזיקה נובע מהמילה היוונית “מוזיקי” שפירושה הוא אמנות כל המוזות ומכאן ניתן להבין את חשיבותה הרב בחיינו. למוזיקה איכויות כה רבות וחשובות על בריאותנו הפיזית והנפשית ולכן המדריך הבא יציג בפניכם מגוון רחב של פעילויות מוזיקה לילדים שינעמו לעור התוף שלכם.

צלילי עולם – צלילים ומקצבים מרחבי העולם

 מתופפים ונהנים

מעגל מתופפים לילדים‘ היא פעילות מגבשת ומהנה במיוחד, שמספקת לילדים גירוי מוזיקלי ודרך שורשית ורוחנית להתחבר לעצמם, לחבריהם למעגל ולטבע.

התוף הוא אחד מכלי ההקשה הקדומים ביותר ששימשו גם את אבות אבותינו, הציידים בני המערות, שתופפו להנאתם. כמו כן, מעגל מתופפים יאפשר לילדים לרכוש מיומנויות מוזיקליות שיתרמו להתפתחותו לצד חיזוקן של המיומנויות המוטוריות שלו. בנוסף, מעגל מתופפים לילדים יאפשר לצעירים לשתף פעולה בעבודת צוות ייחודית שבה ינסו ליצור מקצב אחיד והרמוני ועל הדרך לפתח גם יכולות אלתור חשובות שישמשו אותם בחיים בכלל ובתחום המוזיקה בפרט. ובל נשכח, את הרחבת האופקים של הילדים שתאפשר להם להיחשף לתרבויות מרוחקות, להתוודע לזר ולשונה מהם וללמוד גם על סבלנות וסובלנות.

מעגל מתופפים לילדים מתאים לכל הילדים באשר הם ללא הבדלי גיל. ילדים בגיל הגן, לעיתים לראשונה בחייהם נאלצים להתמודד עם סביבה חדשה ובלתי מוכרת. לכן, באמצעות הפעילות הם יוכלו לפתח מיומנויות חברתיות לצד התוודעות לתחביב מוזיקלי חדש (ומי יודע, אולי הילד שלכם יגדל להיות מוסיקאי מעניין).

גם מתבגרים יוכלו ליהנות ממעגל התיפוף. בשיאה של תקופת ההתבגרות הסוערת בה בני הנוער עוזבים את היסודי, עוברים לתיכון חדש ונאלצים להתמודד עם מחויבויות, אחריות והגיל הסוער. מעגל התיפוף יאפשר להם לפרוק תסכול, להתוודע לבני כיתתם, לחזק את הביטחון העצמי ועוד.

צלילי עולם – נסחפים עם הצלילים

לפני עשור אלון נטף הקים את צלילי עולם כדי לתת לקהל אנשים רחב מקום במסע המוזיקלי המיוחד שלו. אלון נטף, מוזיקאי, איש חינוך ומספר סיפורים, החל את המסע המוזיקלי שלו בבית הכנסת המשפחתי לצלילי פיוטיו של סבו. בהמשך, יצא למסעות מוזיקליים רבים מרחבי העולם שם נחשף, התוודע ולמד לנגן על כלים אתניים ייחודיים שהעשירו את חייו ותיבלו אותם בעושר מוזיקלי. את העושר המוזיקלי העמוק והמשמח הוא משלב בעבודה עם אנשים. אלון מנחה מגוון הפעלות לבתי ספר, סדנאות מוזיקה טיפוליות, מדיטטיביות, מגבשות, מאתגרות ומהנות לצד שילוב של טכניקות יצירה נוספות בעבודתו.

אל צלילי עולם הצטרפו מספר אנשי צוות נוספים שנושמים וחיים מוזיקה ומעוניינים לשתף גם אתכם באהבתם העזה. כיום צלילי עולם מגיעים לכל מקום בארץ, מוסדות חינוך, קייטנות, גני ילדים אצלכם במרחב או כחלק מפעילות שטח.

גם אם לא טסתם בכוחות עצמכם ונחשפתם לתרבויות המרוחקות, למשך זמן הפעילות תרגישו שאתם נמצאים הרחק מישראל. כי אם אתם לא טסים לחוץ לארץ, צלילי עולם יביאו את חוץ לארץ אליכם.

דילוג לתוכן