Skip links

מחנה טיס הארה: מחנה הקיץ המוביל בישראל לשוחרי תעופה!

מחנה טיס הארה בתנאי פנימיה זה שילוב מנצח לילדים ונוער שוחרי תעופה, שיעניק למשתתפים הזדמנות מיוחדת להיחשף לתכנים של קורס טיס עם התאמה חינוכית חווייתית לילדים ונוער שיתארחו בכפר נוער קסום.

מי מאתנו לא חלם להיות טייס? להטיס רחפן, כטב”מ, להבין מה זה טיסני רדיו? להעמיק בתחום האווירודינמיקה ולקבל תכנים של קורס טיס במחנה טיס ייעודי ומלא חוויות? זה בדיוק מה שיקבלו הילדים מחנה טיס של הארה שיתקיים השנה (2021) בשני מחזורים בני חמישה ימים כל אחד, בכפר הנוער הקסום על שם מוסינזון בהוד השרון .

מה עושים במחנה הטיס של הארה?

כדי להבין יותר מה מציע מחנה הטיס של הארה יצאנו לביקור במתחם כפר הנוער מוסינזון בהוד השרון בו מתקיים מחנה הקיץ זאת השנה התשיעית כדי להביא לפניכם את כל הפרטים החשובים שצריך לדעת על מחנה הטיס של הארה. 

מחנה_טיס_הארה_מוסינזון

מחנה טיס הארה מעניק מגוון רחב של עולמות תוכן מרתקים סביב תחום התעופה. הפעילות במחנה מחולקת למספר נושאים ותוכניות שבסוף כל פעילות החניכים מקבלים תוצר שנשאר ברשותם בנוסף לפעילויות חוויה, בריכה, גיבוש ומחנאות:

  1. הרצאות מרתקות בתחום האווירודינמיקה, חוקת הטיס, טיסה, ניווט, כלי טיס בלתי מאוישים, קורס טיס ועוד.
  2. שעות סימולטור של טיסנים, רחפניים ומסוקים.
  3. בנייה של כלי טיס נשלט מרחוק, טיסן נהוג רדיו ה-wing surfer, ממונע באמצעות מנוע חשמלי או רחפן טורנאדו מלא.
  4. הטסה של תוצרי הקורס, טיסן או רחפן,  בשטח פתוח מחוץ לכפר הנוער.
  5. סיור (בהתאם לפניות המארח) בבסיס, בטייסת ו/או במוזיאון חיל האוויר.

למי זה מיועד?

מחנה טיס של הארה מדבר לכל בן/בת שוחרי מדע ותעופה שמעוניינים להיחשף לתחום הטיס וחוקי ובסיס הדברים הנדרשים להטסת כליי תעופה שונים!

המחנה מתאים לבנים ולבנות – החל מילדים שעולים לכיתה ד’ ועד למסיימי כיתה יב’, בחלוקה לגילים. ניתן לבקש שיבוץ בחדר ובקבוצה עם חבר או חברה.

קצת על המתחם, מתי מתחיל המחנה ובאילו שעות?

מחנה הטיס יתקיים השנה בשני מחזורים עוקבים באוגוסט 2021, כל מחזור יתקיים בימים א’-ה’ בתנאי מחנה שכוללים לינה וכלכלה מלאים. תינתן האפשרות למסלול ללא לינה שההגעה והחזרה תהיה באופן עצמאי והפעילות תתקיים מ-08:30 ועד 20:30.

  • מחזור א‘: 21/8/2021-8/8/2021
  • מחזור ב’ 19/8/2021-15/8/2021. *לנרשמים לשני המחזורים תינתן הנחה.

המחנה מתקיים בכפר הנוער על שם מוסינזון בהוד השרון. כפר קסום, עם מדשאות רחבות ידיים, כיתות לימוד ממוזגות, אולמות ספורט, אודיטוריום להרצאות.

מחנה טיס הארה מוקדש מבנה ללינה, עם 5-4 משתתפים בחדר, קיים מיזוג, מקלחות ושירותים צמודים עם מים חמים. משתתפי המחנה יאכלו בחדר האוכל של הכפר, שלוש ארוחות מלאות. יוגש גם כיבוד ביניים. המזון כולו מוכן במקום, טרי, מגוון וטעים, המטבח כשר.

מחנה טיס הארה בכפר מוסינזון

יש מסלול המשך לחניכים שכבר היו בשנים קודמות?

כן, מחנה טיס הארה פתח את המסלול לוותיקי המחנה והקים מערכי שעור לחניכים מנוסים. המסלול מאפשר לשדרג את התוצרים משנים קודמות בטכנולוגיות צילום ומשקפי FPV לחוויית הטסה מיוחדת.

במסלול זה יש להגיע עם כלי טיס תקין או לבנות אחד מחדש.
אפשרות נוספת שמורה למסלול הוותיקים בלבד!
המסלול כולל בנייה של טיסן הריסון, מסקראץ’ – מקבלים תוכנית, חומר גלם, ובונים את הדגם מא’ ועד ת’. *קבלה למסלול הוותיקים מותנית באישור מראש של הנהלת המחנה.

מי צוות ההדרכה במחנה?

בראש מחנה הטיס עומד אדם אופק – איש חינוך שאינו נמנה מהמערך המקצועי של תחומי התעופה. אדם מנהל מערכות נוער בלתי פורמליות, למעלה מ-20 שנה. החל את דרכו כרכז נוער בקיבוצים ומושבים, וניהל את יחידת הנוער במשרד החינוך.

אדם אופק בעל תואר ראשון בחינוך בלתי פורמאלי ממכללת בית ברל.
אדם כיום מנהל פרויקט יזמים צעירים של משרד החינוך.
תהיו בטוחים שלכל חניך תהיה כתובת לכל בעיה אישית, ושתכנון המחנה יצא באופן מדויק.

נבחרת ההדרכה של מחנה טיס הארה כוללת צוות מנוסה ביניהם: טייסים, נווטים, מטייסי כטב”מים (כלי טיס בלתי מאוישים), טיסנאים, מהנדסי אווירונאוטיקה ואנשי חינוך.

מחנה טיס הארה מהפעילות שלנו
מחנה טיס הארה סימולטורים

קראו עוד אודות ארגון הקייטנות והצטרפו אלינו “יחד יוצרים שינוי” החזון שלנו

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן