Skip links

כשחינוך פוגש תיאטרון

פגישה באמצע הדרך עם רגב שדמי מ”כשחינוך פוגש תיאטרון” לקחה אותנו למחוזות חינוך עמוקים מאלו שיכולנו לדמיין.

ההצגות לילדים הינם חלק חשוב אבל הילד נמצא במרכז כל העת לנגד עינו של רגב שדמי, שמחזיק ברפרטואר הצגות ילדים שמותאם לכל גיל. את כל ההצגות לילדים בתיאטרון “כשחינוך פוגש תיאטרון” כותב ומבצע רגב שדמי ועבורו, החיבור שבין תיאטרון לחינוך הגיע לרגב כמעט באופן טבעי. מאז שהיה ילד הבמה הייתה החיידק שלו.

רגב שדמי גדל והתחנך בתנועת הנוער העובד והלומד, וכמדריך בוגר הקים בה תיאטרון ארצי. היה לו ברור שבהזדמנות הראשונה שתתאפשר הוא יקים תיאטרון שמשלב בין האהבה לבמה לבין אהבתו לחינוך.

ספר לנו על החיבור של חינוך ותיאטרון כבמה יוצרת לילדים

אני מאמין שכל ילד באמת צריך סביבה מכילה, שיקשיבו לו ויאפשרו לו לפעמים לטעות. כשזה קורה במסגרת של הצגה, הילדים נכנסים לעולם של דמיון ודמויות ומתאפשר להם לעשות כל מה שהם רוצים. אני תמיד נדהם כמה הם פשוט מבינים ויודעים בדיוק לאן צריכה ללכת העלילה בלי שאפילו אמרתי להם מילה.”

“כשחינוך פוגש תיאטרון” הוא למעשה דרך חינוכית יוצרת?

“ילדים הם עולם ומלואו. כשחקן ואיש חינוך חשוב לי בכל מפגש להתייחס ולראות כל ילדה וילד במלואם. בכל מחזה או הצגה שאני כותב, למילים יש משמעות רבה. הדיאלוג ביני לבין הקהל מאפשר לנו להיות שותפים לחוויה ייחודית, מרגשת, מתודולוגית ותיאטרלית.”

האתגר הגדול בעבודת תיאטרון ובימוי הצגות לילדים

“ברגעים שבהם אני מזמין ילד או ילדה לבמה תמיד יש בי מתח האם הכול יעבוד כמתוכנן. הרי כשעולה ילד הוא לא יודע את הטקסט, וגם אני לא יודע איך הוא יגיב. נדרשת מידה גדולה של הקשבה לילדים, ובעיקר מוכנות לאלתר ולטעות.”

ספר לנו קצת על “האריה שאיבד את הרעמה”

רגב שדמי תיאטרון יוצר - הצגות לילדים

ההצגה “האריה שאיבד את הרעמה” היא הצגת ילדים מקורית, שבה הילדים חווים את כל מה שיש לתיאטרון להציע: תפאורה, תלבושות, דמויות מגוונות, בדיחות, רגשות וקונפליקט ובנוסף גם מסר חינוכי.

ארי האריה קם בבוקר ומגלה שהרעמה שלו נעלמה. בלעדיה הוא לא מוכן לצאת החוצה כי לתחושתו הוא לא נראה יפה מספיק. לאט לאט, כל הילדים מתחפשים לחיות ביער. ארי האריה מבין שלא משנה איך הוא נראה, אלא כמה אהבה יש לו בלב. זוהי הצגה בשיתוף הקהל והמחזה של כל החיות ביער. בעזרתם יוצא ארי האריה למסע למציאת כוחו האמתי של המלך – היופי או הלב?

מהו הערך המוסף במחזה “האריה שאיבד את הרעמה”?

לקראת סופה של ההצגה אומר ארי האריה: “מה שחשוב באמת הוא לאהוב את עצמך”. בעקבות המסע שעובר ארי האריה, מועלים רעיונות וסיבות איך לצאת מהמערה שבסופם הפתרונות בלב כל אחד ואחת.

כשחינוך פוגש תיאטרון -הצגות לילדים
הצגות לילדים

הצגות ילדים נוספות של “כשחינוך פוגש תיאטרון”:

  • “יוסף פותר החלומות” – נפגוש את יוסף עם כותנת הפסים, נכיר את כל  שבטי ישראל וחלומותיו.
  • “אהרון והעיפרון הסגול” – הילד אהרון שמצייר עם העיפרון הסגול את כל מה שהוא רק יכול לדמיין.

**ההצגות הן באורך 45 דקות ומתאימות לפעילות ביום קייטנה, צהרון, אירוע שכונתי או חגיגת יום הולדת. הן מותאמות לגילי 3 עד 8.

הסיכום שלנו:

רגב הוא בוגר בית ספר למשחק וסדנאות כתיבה, מסיים תואר בחינוך בלתי פורמאלי וההצגות של התיאטרון של רגב הן עם ערך מוסף שמעניקות לילדים חוויה מצחיקה, מקצועית, ערכית וחינוכית. אז אם אתם מחפשים פעילות מרעננת, איכותית ומחדשת לילדים ולילדות ולמדריכים – זו הפעילות שאתם צריכים!

לפרטים נוספים ולהזמנת הצגה – לחצו כאן

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן