Skip links

קייטנות קיץ בחופש הגדול

קייטנות הקיץ מהוות חלק גדול בהגדרת “החופש הגדול” ועכשיו, רגע אחרי שתמה חופשת הפסח, זה בדיוק הזמן להתחיל את החיפוש אחר קייטנת הקיץ המהנה שתעסיק את הילדים ותשאיר להם טעם של עוד…

כשחופשת פסח מאחורינו וחופשת הקיץ כבר באופק, מתחילות משפחות רבות לתכנן את “החופש הגדול” ולחפש את הקייטנה המתאימה ביותר לילדם, ובצדק.

קודם כל מכיוון שקייטנות הקיץ מתמלאות בדרך כלל במהירות שיא, כך שככל שתתחילו לחפש מוקדם יותר כך יש סיכוי גדול יותר שיהיה לכם מקום איפה שאתם הכי רוצים. אבל זה לא הכל… חלק לא מבוטל מהקייטנות מעניק הנחה משמעותית בהרשמה מוקדמת, כך שתכנון מוקדם יכול לחסוך לכם גם כאב ראש וגם כסף.

שימו לב! קייטנות לחופש הגדול מומלץ מאוד להתחיל לחפש מיד אחרי חופשת פסח. מחנות קיץ בחו”ל מומלץ להתחיל לחפש כבר מינואר או פברואר.

קייטנות קיץ בחופש הגדול

איך לבחור את סוג הקייטנה?

יש המון סוגים של קייטנות קיץ שמתקיימות במסגרות שונות ועונות על צרכים שונים:

  • חלק מהקייטנות מהוות ‘מסגרות המשך’ שנותנות מענה לחודש יולי.
  • חלקן הן קייטנות פרטיות שמאפשרות להורה להירשם אליהם כבחירה נוספת.
  • בחודשים יולי אוגוסט מתקיימות קייטנות בצהרונים, בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, במתנ”סים, בשטחים פתוחים ובחוף הים!
  • סוג נוסף של קייטנות הן “הקייטנות של החודש ה 12” – קייטנות אלו הן חדשות יחסית ועיריות רבות כבר מתחילות לאמץ אותן, במטרה לתת פתרון למשפחות עובדות.

לכן, הבחירה בקייטנה הנכונה צריכה להיעשות קודם כל בהתאם לצרכים ולתוכניות האחרות שלכם – האם הן מהוות את הפעילות המרכזית בחופש הגדול? האם הן פתרון לתקופה מסוימת? האם אתם מתכננים חופשה משפחתית ביולי או באוגוסט? וכך הלאה.

קייטנות בחופש הגדול – לו רק ידעתי

בכל שנה לפני קייטנות הקיץ, מנהלי הקייטנות עומלים רבות כדי לדאוג לרווחת ילדכם, להצליח שוב ושוב להפתיע ולקבל את יקירכם בחיוך רחב ובמגוון תחומים חדשים ומהנים. כל קייטנה והאופי המיוחד שלה!

התכנים והמרקם האנושי הם שהופכים את החוויה בקייטנות הקיץ לבלתי נשכחת – גם בפן החברתי וגם בחשיפה לעולם תוכן חדש, מעשיר ובעיקר חוויתי. תוכן איכותי שתורם להתפתחות האישית ומעניק לילדים הזדמנות של ממש להיחשף לעצמם.

לכל קייטנה ולכל פעילות בקייטנה יש את היתרונות והחוזקות שלה, כך למשל: קייטנות ספורט לשיפור הכושר גופני; קייטנות אומנות וציור לשיפור הטכניקה; קייטנות קוסמים ללמוד איך להיות קוסם; קייטנות מוזיקליות חושפות את הילדים למגוון כלים ואומנים; קייטנת רכיבה; קייטנות אומנויות לחימה; קייטנות גלישה; קייטנות מדע וטכנולוגיה; קייטנות סייבר; וגם קייטנה שיש בה רק פעילות בריכה!

קייטנות הקיץ מתקיימות לרוב בסבבי מחזורים של חמישה ימים, עשרה ימים ושלושה שבועות, ומחולקים למחזורים בהתאמה. תלוי באופי הקייטנה ולכמות המחזורים ולהרכב האנושי שמהווים את ה-DNA של הקייטנה.

כך או כך הילדים יוצרים קשרים וחברויות ללא מניירות כאלה שתמיד זוכרים את “החוויה מהקיץ שעבר” ורצים ומספרים לחברה בימים הראשונים של שנת הלימודים הבאה. ילדים שמגלים סקרנות והתלהבות בתחום מסוים במהלך קייטנת הקיץ או במסגרת מחנה הקיץ מעבר לים, יכולים בהחלט להישאר עם חוויה שתלווה אותם לחיי הבגרות וייתכן בהחלט שתהיה מקור השפעה על בחירות מהותיות בעתידם.

קייטנות לחופש הגדול – האם יש כללי ברזל?

ככלל, אין “כללי ברזל” בבחירה של קייטנה לחופש הגדול, אך יש שיקולים שכדאי לקחת בחשבון. כך למשל:

  • סדר היום שלכם ההורים בתקופה הזו – מי מסיע, מי מחזיר, מתי זה נגמר וכדומה. יש קייטנות שמפעילות שירותי הסעות מנקודות איסוף מרכזיות, מה שבהחלט יכול להקל בבחירת מסגרת אחרת שלא נמצאת במסלול הקבוע.
  • הפעילות והנושא המרכזי – מה הלו”ז שהקייטנה מציעה? מהן הפעילויות שאליהן ילדכם יתחבר בקלות, ו/או מה הוא רוצה לחזק ולהעשיר בקיץ הקרוב?
  • פרטים “טכניים” – רגע לפני שתבחרו את הקייטנה חשוב לברר מהו הניסיון של הקייטנה, מי צוות המדריכים, מה מספר הילדים הצפוי, האם הפעילויות המזון וכל הנוגעים בדבר עומדים בתנאי החוק, מחזיקים את כל האישורים הנדרשים ובידם רישיון עסק בכפוף לחוזר מנכ”ל?
  • הרצון של הילד – בחירת הקייטנה יכולה להיות קלה מאי פעם אם רק תשאלו את ילדכם לאיזו קייטנה הוא ירצה ללכת. אל תתפלאו אם תגלו שהחברים כבר החליפו ביניהם רשמים וכבר קבעו שאת הקיץ הזה הם יעברו יחד.
  • מחיר – עם כל הרצון הטוב, חלומות לחוד ומציאות לחוד, ולכן חשוב לבדוק כמה זה יעלה לנו. למחיר הקייטנה יש משקל לא קטן, אך ניתן להוזיל אותו. נסו להירשם בהרשמה מוקדמת ו/או להירשם כקבוצה (כך בהכרח תהיה לכם הנחה), ואם לא לפחות תוכלו לפרוס לתשלומים ולהפחית את הנטל הרב מכל ההוצאות הצפויות.

חופש גדול מהנה ובטוח לכולם!

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן