Skip links

האם קייטנה באנגלית היא יתרון או מעמסה על הילד?

שוקלים לרשום את הילדים לקייטנת אנגלית ולא בטוחים אם זה יתרון או מעמסה? יש לנו את התשובות עבורכם.

מאת: צביה נחמן מנהלת מחנה אנגלית בכפר הירוק

כיום, כשהעולם הוא כפר גלובלי גוברת אף יותר החשיבות של לימוד אנגלית כשפה שנייה, משום שהיא מהווה כלי בסיסי להתקדמות והצלחה בחיים. הקניית כלים וידע באנגלית היא צעד חיובי ומתגמל גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך.

לימוד בקייטנת אנגלית לילדים מעשיר את הידע, מרחיב ומפתח כישורי תקשורת ואף תורם לשיפור הישגים במקצועות אחרים כולל בעברית וזורע זרע להגשמת יעדים בעתיד. את לימודי השפה מומלץ להתחיל כבר בגיל צעיר, גיל בו ילדים עדיין לא מפתחים רתיעה מלימוד שפה חדשה ואין להם התנגדות כלל. לכן היתרון המשמעותי ביותר של קייטנת אנגלית בגיל צעיר, הוא שהיא מהווה אמצעי כוח ותקשורת מרכזי לשיתוף דעות, מחשבות ורגשות.

טיסה במצנח רחיפה
קייטנה באנגלית
DCIM\101GOPRO

יתרונות נוספים של קייטנת אנגלית

לימוד אנגלית לילדים מעשיר את הידע, מרחיב ומפתח כישורי תקשורת ואף תורם לשיפור הישגים במקצועות אחרים כולל בעברית וזורע זרע להגשמת יעדים בעתיד. את לימודי השפה מומלץ להתחיל כבר בגיל צעיר, גיל שבו הילדים עדיין לא מפתחים רתיעה מלימוד שפה חדשה ואין להם התנגדות עקרונית לרעיון. להתחלה המוקדמת יש יתרונות נוספים:

הימנעות ממחסומי שפהלא אחת בני נוער וסטודנטים שמצטיינים בלימודי שפה בכיתה ובהבנתה, מתקשים לבטא יכולות אלו בחיי היומיום. מקורה של הבעיה הוא במחסום שפה שמבוגרים רבים נתקלים בו בגלל סיבות כמו חוסר בטחון לביטוי עצמי באנגלית. ממצב זה ניתן להימנע באמצעות לימוד אנגלית כשפה שנייה כבר בילדות. בגיל צעיר החששות המובילים למחסומי שפה עדיין לא דומיננטיים וכפועל יוצא מכך, ילדים השולטים באנגלית משתמשים בה בכל הזדמנות באופן אקטיבי, משתתפים בשיחות ומשפרים אותה בכל עת.

פיתוח סקרנות וגישה נכונהשיטות מתקדמות ומהנות המתאימות לגילים צעירים יפתחו סקרנות, עניין וגישה חיובית ללימודי שפה זרה בכלל וללימודי אנגלית בפרט. גישה זו תוביל להבנת יתרונותיה ככלי לתקשור עם אנשים, כאמצעי לשיפור אפשרויות המשחק וכמובן גם לצפייה וגלישה ברשת האינטרנט. והכול – תוך כדי למידה חווייתית ומהנה.

שיפור הישגים בבית ספרמחקרים בתחום מעידים כי ילדים שלומדים ושולטים בשפה זרה נוספת מרוויחים יתרון קוגניטיבי חשוב. בזכות האימון ילדים דוברי שפה שנייה משפרים את רמת ציוניהם גם בתחומי לימוד אחרים, לעומת ילדים דוברי עברית בלבד.

פיתוח המוח והאינטליגנציהלימודי האנגלית הם אימון חשוב למוח שתורם לא רק ליכולות הקוגניטיביות, אלא גם מפתח את היכולות באופן כללי. למעשה, ככל שמשפרים את היכולות בשפה זרה ולאורך השנים יודעים יותר שפות – כך במקביל המוח מתפתח יותר.

סיגול מבטא נכוןיתרון נוסף של לימוד אנגלית כשפה שנייה אצל ילדים נעוץ ביכולת לסגל מבטא נכון ברמה הקרובה לזו של שפת אם. חשוב לדעת כי ילדים ניחנים ביכולת לאבחן דקויות ורבאליות רבות, סגולה שנחלשת בגיל מבוגר יותר, ומעניקה לילדים אפשרות לחקות באופן מדויק מבטאים. חלון פנימי (iframe)

חיזוק הביטחון העצמיילדים שלומדים אנגלית מגיל צעיר ושולטים בה הרבה יותר טוב מבני גילם האחרים, זוכים גם ליתרון חברתי המפתח את ביטחונם ותדמיתם העצמית. כישורים אלו יזכו להערכה הן בקרב מבוגרים והן בקב ילדים ויספקו תחושות של הישגיות, הצלחה וייחודיות.

קייטנה באנגלית

מחנה אנגלית בכפר הירוק

ENGILSH camp הוא מחנה קיץ דתי בישראל, שהחל את דרכו בשנת 2014 במטרה לתת מענה לנוער דתי שרצה מחנה קיץ מקצועי באנגלית, שמותאם להוואי הדתי ולאורח החיים הדתי. מחנה זה, היווה תחליף דתי למחנות קיץ באנגלית מקבילים בחו”ל.

במסגרת המחנה ניצור באנגלית, נצייר, נגזור, נצבע ונבנה בפלסטלינה. וכן, אנחנו נדבר על נושאים מעולמם הפרטי של הילדים, כגון לפני נסיעה לחו”ל, סדרה אהובה, שיר אהוב, ועוד. נצפה בקטעים של סדרות שהילדים מתחברים לעולם התוכן שלהם ונדרבן אותם לדעת מה נאמר, מעבר לכיתוב באנגלית. נבשל באנגלית, נלמד את אוצר המילים של המתכונים ושל הוראות ההכנה. נשיר באנגלית ונקיים תחרות בין חברי הקבוצה.

הפעילויות חשובות ליצירתיות בדרך רכישת השפה. הילדים יוכלו ליהנות ולחוות ועל הדרך ללמוד ולרכוש את השפה האנגלית.

חשוב לציין! כל הפעילויות נעשות בדרך חווייתית ומהנה, כדי שהילדים יסיימו את הקייטנה עם חוויה חיובית ומעשירה. 

לפרטים נוספים ולהרשמה למחנה האנגלית – לחצו כאן

דילוג לתוכן