Skip links

חינוך מודע מגדר כמפתח להצלחה בהמשך החיים

כל הפרטים על קורס ראייה מגדרית לצוותי הגיל הרך שיתקיים השנה (2019) בירושלים

הצורך בחינוך מודע מגדר כמפתח להצלחה בהמשך החיים הולך ומתחוור בשנים האחרונות, כשההבנה המרכזית היא שככל שמקדימים בגיל כך ייטב. ככל שילדים וילדות ייחשפו לחינוך שוויוני מגיל קטן, כך אופק ההתפתחות שלהם (גם של הבנות וגם של הבנים) יהיה רחב יותר.

לשם כך, מתכננת המחלקה לקידום נשים והיחידה לגיל הרך בעיריית ירושלים לקיים השנה (2019) תכנית עירונית לצוותי הגיל הרך בנושא מודעות מגדרית – תכנית שנבנתה בהתייעצות עם מובילות תחום הגיל הרך בהתחשבות בצרכים העולים מן השטח, טכניים ותוכניים.

התוכנית של עיריית ירושלים לקידום שוויון מגדרי

בתכנית יידונו הצורך בפנייה שוויונית לילדות ולילדים (להחמיא על מאמץ, התנהגות והצלחות ופחות על מראה חיצוני למשל), להתאים את חזות הגן כך שתשקף לילדים עולם בו יש נשים וגברים במגוון מקצועות, על החשיבות לנשות הצוות עצמן להיות מודעות לעוצמתן ולהשפעתן ועוד ועוד.

לפני זמן מה התקיימה תכנית פיילוט במנהל קהילתי הגבעה הצרפתית ורמת אשכול, בהנחיית לילי בן עמי אשר תנחה גם את התכנית הזו. ההורים והצוות בשכונה העידו מראש כי קיימת אצלם מודעות מגדרית גדולה, אך לאחר קיום התכנית סיפרו כי נחשפו לזוויות חדשות ורבות על הנושא.

עוד סיפרו ההורים כי התכנית עודדה אותם להגביר את תשומת הלב בנושא, וחברות הצוות החינוכי העידו על שינוי בהתנהגות גם בתוככי הגן וגם בחייהן הפרטיים. ניכר כי ההשתלמות המכבדת, העצימה אותן גם במקום שלהן בצוות וגם מול ההורים ובחיים האישיים. לעיון בפרטי התוכנית – לחצו כאן

חומרים נוספים בנושא שכדאי לקרוא:

ציטוטים ממפגש הסיום של תכנית הפיילוט:

לא היו לי משקפיים, אז במקום להקריא סיפור, המצאתי לילדים סיפור על סבתא אביגיל והגזר. בסיפור הזה לא אליעזר, לא השכן ולא הבהב הכלב, אלא סבתא אביגיל הצליחה להוציא את הגזר”. (רבקה, סייעת בוגרת השתלמות בנושא “גן מודע מגדר”).

“התחלתי להחליף את ‘איזו יפה את’ ב’איזו חכמה את!’ ופתאום הפכתי מודעת לכך שהבנות אצלנו בגן מובילות וחזקות”. (ננסי, סייעת בוגרת השתלמות בנושא “גן מודע מגדר”).

“השנה בחנוכה הזמנו גם את אבא וגם את אמא להדליק את החנוכייה בגן. האב ביקש שהבת שלהם תגיד את הברכה, ובאמת בגן שלנו הדליקה את החנוכייה במסיבת החנוכה השנה ילדה בת שנתיים וחצי בערך, והיא ידעה לשיר את כל הברכות…”. (פטריסיה, גננת בוגרת השתלמות בנושא “גן מודע מגדר”).

“מאז שהתחלנו את ההשתלמות, כל שיחות ארוחת השבת אצלי בבית עוסקות בשוויון מגדרי. לפעמים מסכימים איתי, ולפעמים לא…”. (רונית, גננת בוגרת השתלמות בנושא “גן מודע מגדר”).

תכנית בראייה מגדרית לצוותי גיל רך:

לוז פברואר – מרץ 2019

קורס ראיה מגדרית

התכנית תפתח ב-17.02.19, בימי ראשון, בין השעות 20:30-18:30. *המפגשים יתקיימו בכל פעם בשכונה אחרת:

  •  מפגש 1 – פתיחה מגדר בגיל הרך.
  • מפגש 2 – חזות הגן משחקים, ספרים, שיח על ההתנהלות והשיח עם הילדים בגן.
  • מפגש 3 – מפגש קבוצתי (יתקיים בנפרד בשכונות השונות) שכולל סדנה לניתוח המצב בגן, הכנת משחקים ספרים ותמונות, לשוחח על ההתנהלות מול הילדים וריכוז תובנות ותמונות מהיצירה (הרכישות במצגת באחריות הרכזת).
  • מפגש 4 – הצגת העבודה בשכונות. גוף תוכן נוסף – סיכום עירוני חגיגי.
  • מפגש 5 – מפגש קבוצתי (יתקיים בנפרד בשכונות השונות) שכולל סיכום חגיגי של התהליך והצגת תוצרים להורים.

 כל משתתפ.ת שסיימ.ה את התהליך(השתתפות במינימום 4 מפגשים) תקבל תעודה למסגרת החינוכית על כך שסיימה את התהליך וערכה עם מספר תכנים רלוונטיים.

יחד ניצור את השינוי…

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן