Skip links

קורס בישול לילדים בבית הספר לבישול ‘טעמים’

קורס בישול לילדים בדרך חווייתית. השילוב של חווית בישול מהנה ומעשית יחד עם מקצועיות בלתי מתפשרת. זוהי גולת הכותרת של בית הספר לבישול ‘טעמים’.

מכללת טעמים מציעה מגוון רחב של שיעורי בישול, קורס בישול לילדים, סדנאות, טיולים קולינאריים וימי גיבוש לצוותי עובדים, לחברות שונות ולמגזר הפרטי.

פוד מרקט: קייטנת בישול לילדים 2021 

קורס בישול מעשי שמיועד לילדים בגילים 15-9, המקנה ידע בסיסי ונרחב בבישול, תוך חשיפה למתכונים ומטבחים שונים ומגוונים. הדרכה מעשית של שף מקצועי, הדגמות, טיפים ייחודיים, שיטות עבודה נכונות, פרזנטציה של מנות עשירות, שיפור הכישורים והיכולות.

נושאי הלימוד במסגרת קייטנות הבישול:

השנה בקייטנות הבישול של המכללה דגש עיקרי יהיה על הכנה, עיצוב והגשה של מנות אישיות. טכניקות עבודה עם סכין, הכנת בצקים מסוגי הקמח השונים, משמעות של שמרים וגלוטן, עבודה עם בשרים, עופות ודגים, הכרת טכניקות בישול ממדינות שונות בעולם, שיטות עבודה מסורתיות, קלאסיות ומודרניות. הקורס מתחלק לכמה שיעורים:

פוד מארקט – הקמה

נתחיל את המסע הקולינארי היכרות עם המטבח, כללי הבטיחות והיגיינה אישית, שימוש בסכינים ומשקלים, לימוד צורות חיתוך של הירקות. נלמד לעבוד עם סכין כמו שפים אמיתיים.

בפוד מארקט נפגיש בין סגנונות בישול וטכניקות בישול שונות, ונראה כיצד אפשר להרכיב ארוחה לתפארת. נאפה מיני פוקאצ’ה בסגנון איטלקי, סלט קייצי מרענן, מוקפץ בסגנון אסיאתי, מיני מאפים במילוי בסגנון מזרח רחוק.

קורס בישול לילדים
בית הספר לבישול טעמים

הדוכן האסיאתי

כולנו יודעים כי במתחמי האוכל בארץ ובעולם דוכנים שמוכרים אוכל בסגנון אסיאתי הם הדוכנים הפופולריים ביותר. בשיעור נכיר יחד את הטעמים והתבלינים שמאפיינים את המטבח, נלמד להכין דים סאם וגיוזה בקר, טכניקות עבודה עם מחבט ווק, נכין עוף חמוץ מתוק, נודלס, קארי עוף תאילנדי, אורז מטוגן.

דוכן הסושי האורז המושלם, אך משתמשים באצות, אילו מילואים מכנסים לסושי ואיך מגלגלים כמו מקצוענים. נלמד להכין סושי אינסייד אוט במגוון ציפויים, הכנת סושי סנדוויץ’ וקונוסים, ניגירי וסושי טמפורה מטוגן.

דוכן הקובה

יש מישהו בקהל שלא מתחבר למאכל הזה? הגשה של קובה בקונצפט עכשווי ואישי. מיני מנות אישיות, שלא מחייבות ישיבה ממושכת במתחם סגור. קובה חמוסטה חמצמץ, קובה סלק, עגבניות וקובה דלעת. נכין קובה נבלוסייה מטוגנות עם טחינה. הרטיבו ידיים! מתחילים לגלגל!

פסטה באסטה

הבדלים בין סוגי הקמח השונים להכנת בצק לפסטה, נכין את סוגי הפסטה השונים, רטבים מעניינים, סלטים אישיים ועוד.

אקלרים ופרופיטרולים

ניתן שיק צרפתי לפוד מרקט שלנו. נלמד להכין אקלרים במילוי מתוק ומלוח, נגלה סודות של בצק רבוך, נכין ממרחים מתאימים לאקלר המלוח ומרקמים מעניינים לאקלר המתוק.

קורס_בישול_לילדים
טעמים בית הספר לבישול (צילום: דוד סעיד)

שוק תורכי

נתאים את סגנונות ההגשה והטכניקות הקלאסיות לפוד מרקט מודרני. נכין מאפים אישיים של ברק וצנוברים, לאפות, שווארמה עוף וסלטים בצד. נקנח עם בקלאווה אישית.

הדוכן היווני והים תיכוני

בישול יווני מתאפיין בשימוש רב בירקות, עשבי תבלין ושמן זית. בדוכן הים תיכוני יהיו שיפודי אמנון בעשבי תבלין, סלט יווני, לחם יווני מסורתי, חומוס יווני (פאבה), מוסקה אישית.

גריל ישראלי

בשיעור זה נתמקד בהכנת מאכלים אהובים בקרב ישראלים. נכין מיני שניצלים, מיני קבבים, מיני ברושטים, נאפה מיני ג’אבטות ומיני פיתות, ירקות בגריל, נרכיב מתבלים מתאימים.

בורגר פלייס

המבורגר קלאסי מ-א’ עד ת’, כולל לחמנייה, קציצה ורוטב, נכין סלט קוסלאו, הום פרייז, צ’יפס בתנור, בראוניז לקינוח. תגלו שיש גם דרך בריאה להכין מאכלים אהובים.

מתי וכמה זה עולה?

משך הקורס: 10 מפגשים, בימים א’-ה’, בין השעות 13:00-09:00

מחזורים: הקורס ייפתח בארבעה מחזורים:

  • ראשון: 15.07.21-4.07.21
  • שני: 30.07.21-19.07.21
  • שלישי: 12.08.21-1.08.21
  • רביעי:  26.08.21-15.08.21

מחיר: 1,900 ש”ח. עד 4 תשלומים.

קצת על בית הספר לבישול “טעמים”

בית הספר “טעמים” שממוקם ברחוב אגריפס בירושלים, נוסד ע”י השף הוותיק יובל אטיאס – בעל תעודות ומדליות רבות בהן זכה בתחרויות מגוונות בארץ ובעולם, ומציע מגוון רחב של שיעורי בישול, סדנאות, טיולים קולינאריים וימי גיבוש לצוותי עובדים, לחברות שונות ולמגזר הפרטי.

הקורסים מיועדים למעוניינים ללמוד בישול וקונדיטוריה הן ברמה המקצועית והשתלבות בענף, והן ברמה החווייתית. אצלנו במכללה עובדים מיטב המרצים, השפים והקונדיטורים, הבאים עם יחס חם ורצון עז לקדם דור חדש של טבחים מן השורה הראשונה.

לפרטים נוספים ולהרשמה לקייטנת הבישול – לחצו כאן

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן