Skip links

איך לבלות בחופש הגדול בחינם?

כיצד ניתן לבלות בתקופת החופש הגדול ולהכיר לילדים מקומות חדשים, בלי לחרוג מהתקציב המשפחתי ולהפריז בהוצאות על בילויים? ואם כבר מדברים על כסף, לא הגיע הזמן שגם ילדנו היקרים ילמדו דבר או שניים בעניין?

 

כולנו נקראים לדגל בתקופת החופש הגדול לסייע בשמירה ובהעסקת הילדים והנכדים – הורים, אחים, סבא, סבתא, שכנים וחברים – משימה לא פשוטה שלרוב גם כרוכה בהוצאה כלכלית לא מבוטלת… החדשות הטובות הן שאפשר לבלות, להכיר להם מקומות חדשים בלי לחרוג מהתקציב המשפחתי ולהפריז בהוצאות על בילויים, ועל הדרך גם ללמד את הילדים דבר או שניים על התנהלות כלכלית נבונה.

איך עושים את זה? רגע לפני החופש הגדול חיפשנו ומצאנו במיוחד עבורכם, מגוון רחב של פעילויות יצירתיות, חווייתיות, מעניינות ולא פחות חשוב – חינמיות (או בעלות ממש סמלית), שיאפשרו לכם לבלות בכיף עם הילדים בלי לקרוע את הכיס. תיהנו!

מרכז המבקרים של נמל אשדוד

נמל אשדוד

מרכז המבקרים של נמל אשדוד מעניק אפשרות להיחשף לעולם המרתק של נמלי הים. במסע הייחודי, המשלב מסלול חוויתי במרכז המבקרים וסיור רכוב בנמל, תחשפו למכלול המרכיב את נמל אשדוד. המסלול החוויתי, הכולל מגוון אמצעי הקרנה, חוויות אינטראקטיביות והפתעות נוספות, יחשוף את ההיסטוריה של הנמל ואת מכלול הפעילויות המתרחשות בו מסביב לשעון.

הביקור במרכז המבקרים, ימחיש את האתגרים היום-יומיים הניצבים בפני עובדי הנמל: החל מהכנסתן הבטוחה של אניות הענק, דרך פריקה וטעינה של מאות אלפי מכולות, מכוניות ומטענים אחרים וכל זאת כדי להביא מוצרים למפתן דלתם של אזרחי ישראל ביעילות ובמהירות.

לאחר הביקור במרכז המבקרים, נצא לשטח ונראה מקרוב את עבודת הנמל: הסוורים העובדים בבטן האנייה ועל הרציפים, מנופי הענק, נתבים וסירות גורר המתמרנים את האניות הנקשרות לרציף ויוצאות ממנו, אניות הנוסעים המפוארות הפוקדות את הנמל. נריח את הים, נקשיב לרחשי הנמל ונרגיש מקרוב את דופק הלב הפועם בו, המזרים מיליוני טונות של סחורות ומטענים, במאות אלפי מכולות ועשרות אלפי משאיות, לכל רחבי ישראל.

  • הביקור המודרך מיועד לקבוצות המגיעות במיניבוס/אוטובוס.
  • הביקור אינו כרוך בתשלום, אך מותנה בתיאום מראש.

מרכז המבקרים של מקורות

מעיינות הירקון, אתר ספיר בכנרת ותחנת שמחה בקיבוץ דורות – ביקור ב’מקורות’ זו הזדמנות מצוינת להסביר לילדים מדוע אנחנו מבקשים מהם כל הזמן לחסוך במים וכיצד הם מגיעים לברז בבית.

במרכזי המבקרים של חברת מקורות תוכלו לצפות בסרטונים אודות הקמת המוביל הארצי וללמוד על סוגים שונים של מים, במרכז מעיינות הירקות ניתן לסייר בתחנה ההיסטורית התת קרקעית, במרכז המבקרים בכנרת ניתן להתרשם מגודלן העצום של משאבות המים, ובמרכז המקרים בקיבוץ דורות תוכלו לטייל במוזיאון מנהרת המשאבות המציג אביזרי מים מקום המדינה.

  • הכניסה ללא תשלום.
  • מרכזי המקרים פתוחים בימי א’- ה’, בין השעות 15.00-09.00.
  • ניתן לתאם סיורים מודרכים בטלפון: 1-800-250-270

מרכז המבקרים של בנק ישראל

סיור במרכז המבקרים של “בנק ישראל“ בתל אביב

אם הילדים מעל גיל 8 ומתחשק לכם להעניק להם שיעור ראשון בכלכלה בדרך של משחק, אנו ממליצים להגיע למרכז המבקרים של בנק ישראל שנמצא בגבעת רם בירושלים.

המרכז מציע פעילות בתחנות אינטראקטיביות שמלמדות תוך כדי משחק על תפקידי בנק ישראל, תולדות המטבע ותרומת הבנק המרכזי לכלכלת המדינה. תוכלו לסייר בתערוכה המציגה מטבעות עתיקים ושטרות שהונפקו בארץ מימי המדינה שבדרך ועד ימינו, לצפות בסרטונים המתארים את התפתחות אמצעי התשלום ואת תפקידיו העיקריים של הבנק המרכזי ותרומתו לכלכלת ישראל.

  • הסיורים אינם כרוכים בתשלום, אך יש לתאם מראש בטלפון: 02-6552828.
  • פתוח בימים א’-ה’, בין השעות 16.00-09.00.

מוזיאון הרצלילינבלום:

הרצלילינבלום" מוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה תל-אביבית

מוזיאון הרצלילינבלום (רחוב הרצל 13 פינת לילנבלום 26, ת”א) הוא מוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה תל אביבית, המציע פעילות מותאמת לילדים ולנוער לפי חתך גילים. במוזיאון מציעים סדנאות לילדים כדוגמת סדנת “הכסף שלי” ופעילויות חווייתיות ומהנות אחרות, בשילוב סיורים מודרכים מרתקים במוזיאון.

  • הכניסה ללא תשלום, אך כרוכה בתיאום מראש בטלפון 1-700-55-8000.
  • הסיורים מתקיימים בימי א’-ה’, בין השעות 15.45-09.00.

מרכז המבקרים של חברת החשמל

מרכז המבקרים "אורות רבין" של חברת החשמל | קריינית : אבישג חייק ...

עוד הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים על חיסכון במשאבים ועל מקורם. הביקור במרכזי המבקרים של חברת החשמל כוללים צפייה בסרטוני הסברה, הדרכה אורקולית וסיור ממונע בשטח האתר למשך שעה וחצי.

במרכז המבקרים בחדרה תוכלו ללמוד על ערמות הפחם “היהלום השחור”, על תהליך ייצור חשמל ועל מחזור. לאחר הביקור, אפשר לערוך פיקניק נחמד בפארק הטבע חפציבה, השייך גם הוא לחברת החשמל ולסייר בבית המשאבות המשוחזר לצד נחל חדרה.

  • הכניסה ללא תשלום.
  • הסיורים מתקיימים בתיאום מראש דרך אתר חברת החשמל.

מרכז המבקרים של ‘נייר חדרה

קבוצת נייר חדרה מתמחה בייצור נייר ומוצריו ובמחזור נייר, עיתון, קרטון ופלסטיק ובמרכז המבקרים מוצעים סיורי תלמידים, משפחות וילדים מגיל 8 ומעלה.

בביקור תוכלו להכיר בצורה חווייתית את תהליך ייצור הנייר ומחזורו וללמוד על חשיבות מחזור הנייר. המרכז משלב אלמנטים של מייצגים, מולטימדיה ופעילות אינטראקטיבית: סיפור תולדות הנייר – מהפפירוס במצריים ועד ייצור הנייר בימינו, מעגל המחזור, תצפית על מערך הייצור החדש לניירות אריזה ממוחזרים שנחנך ב-2010, חווית התנסות בייצור ידני של נייר ממוחזר ועוד.

  • כחלק מהסיור הילדים מתבקשים להביא פסולת נייר וקרטון למחזור.
  • הסיור בתיאום מראש בלבד, מגיל 6 ומעלה (בהצגת תעודת זהות).
  • משך הסיור כשעה וחצי.
  • מחיר: 20 שקלים למבקר (לקבוצות של 20 איש ומעלה תינתן הנחה).
  • ימים א’-ה’ בין השעות 18.00-09.00. יום ו’ בין השעות 13.00-09.00.

רח’ פרידנלדר 14 אזור תעשייה צפוני, חדרה. להזמנות ולבירורים: 04-6349749/85

פעילות מהנה… בבית!

אם מתחשק לכם להישאר בבית – הנה רעיון למשחק אינטרנטי מהנה שגם מייצר חוויה לימודית וגם משאיר אותנו בקרירות המזגן: “איפה הכסף”!

איפה הכסף הוא אתר ייעודי ביוזמת משרד האוצר שנועד להקנות לילדים בכל הגילים מיומנות שימוש בכסף, תוך פעילות חווייתית. באתר יש מגוון פעילויות מקוונות שבהן הילדים מתנסים בקבלת תשלום עבור עבודה, שימוש בכסף וחיסכון לקראת הגשמת מטרות, הקמת עסק, קניות ואפילו ניהול תקציב המדינה! הכל בדרך של משחק שכוללת גם סרטוני הסברה המיועדים לילדים.

קיץ פורה ומהנה!

דילוג לתוכן