Skip links

משחקים במגרש – מנצחים בחיים!

התכנית שסייעה לילדים ונוער בסיכון רבים ברחבי הארץ לשנות את חייהם: “המרכז לטניס בישראל” חושף את התכנית שסייעה לילדים לרכוש כלים, לשפר את הציונים, שינויי דפוסי התנהגות ועוד.

מאת: המרכז לטניס בישראל

לפני למעלה מ-40 שנה הקימו שישה אנשים את “המרכז לטניס בישראל” כשבחזונם כל ילד בישראל שירצה לשחק טניס יוכל לעשות כן ללא קשר לדת, גזע, מין או מצב כלכלי. התכנית לילדים ונוער בסיכון, שהחלה לפני כ-15 שנה במרכז לטניס בישראל בקריית שמונה, וכיום קיימת בעשרה סניפים של מרכזי הטניס ברחבי הארץ, היא אחת הדוגמאות לכך שחזונם התממש.

התכנית מבוססת על שיתוף פעולה שנרקם בין המרכז לטניס בישראל לבין בתי ספר מקומיים, עיריות, קרנות ותורמים פרטיים, המאגדים כוחות על מנת לשפר את חייהם של מאות ילדים ומשפחותיהם. המרכז לטניס בישראל משתף פעולה עם המוסדות השונים בזיהוי ילדים בסכנת התדרדרות לדפוסי חיים הרסניים ומצרף אותם למסגרות רווחה הוליסטיות המשלבות ספורט עם פעילות חברתית באווירה נטולת לחצים.

"המרכז לטניס בישראל"

התכנית משלבת ספורט בכלל וטניס בפרט, פעילות העשרה, סדנאות חברתיות ואינטראקציה עם מודלים חיוביים לחיקוי. זאת כדי להגדיל את שיעור ההשתתפות של הילדים בבית הספר, לשפר את ביטחונם העצמי, לצמצם את נטייתם לאלימות ולדפוסי התנהגות הרסניים ובסופו של דבר לתרום לתחושת השלווה והשמחה שהם כה זקוקים לה.

התכנית ממומנת בעיקר על ידי תרומות מחו”ל של אנשים פרטיים, קהילות וחברות ומשלבת ילדים מגיל שבע עד 16. הילדים זוכים בין השאר להרצאות של פסיכולוגים, דיאטנים וחינוך לאורח חיים בריא ולפעילויות בישול, טיולים ברחבי הארץ וימי שיא. פעם בשנה זוכים הילדים גם ליום כיף הכולל תחרות ספורטיבית בין המרכזים ופעילות בפארק מים.

"המרכז לטניס בישראל"

במהלך השנים, סייעה התכנית לשנות את חייהם של ילדים רבים מן הקצה אל קצה: הילדים אימצו דפוסי התנהגות נורמטיביים, רכשו כלים שהקלו על ההתמודדות עם לחצים בבית, נמנעה נשירה של תלמידים רבים ממוסדות חינוך, הציונים השתפרו, ההתנהגות השתפרה, הביטחון העצמי עלה, הטניס והכושר הגופני סייעו לנתב את האנרגיות האצורות בתוכם לאפיקים חיוביים ונמנעה הדרדרות לפשע. מרכז הטניס העניק מקום בטוח לילדים שראו בו כבית השני שלהם ועבור רבים מהם כבית הראשון.

לחצו כאן כדי לראות את התוכנית לשנה הקרובה של המרכז לטניס בישראל

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן