Skip links

“חופש” – סדנאות בנושאי חינוך סביבתי לקייטנות

אם אתם מחפשים פעילות ערכית ומהנה לקייטנה – תכירו את הסדנאות הסביבתיות והמתחמים החקלאיים של “חופש”

החל מטחנת הקמח, דרך הפקת היין בגת, בית הטוויה והאריגה, בית הבד, הצלמנייה, פרויקטים בני קיימא, חקלאות עירונית, בנייה באדמה, פעילויות בנושא אנרגיה מתחדשת. חופש סדנאות – חינוך סביבתי מעניקה למשתתף חוויה מלאה ומשמעותית. צוות מקצועי ותכנים מגוונים, אנחנו מבטיחים חוויה בלתי נשכחת.

אנחנו מאמינים שחינוך נכון ועקבי בנושא הסביבה הוא מפתח חשוב לעתיד שלנו, יודעים שילדים אוהבים ללמוד, ומבינים שידע משמעותו עוצמה. לכן, אנחנו כעסק וכפרטים שומרים על עקרונות סביבתיים ומקפידים להעבירם הלאה בכל פעילות, ולכן בנינו עולם של מתחמים טכנולוגיים עתיקים, פעילים, ניידים ומודרכים דרכם אנחנו מלמדים איך דברים פועלים. אנחנו מאמינים בשילוב של הנאה וחינוך ולכן מעודדים את הסקרנות הטבעית של הילדים ומאתגרים אותם כל פעם מחדש. 

התפיסה שלנו היא שהילדים שותפים שווים לעשייה, ואנחנו לא מפסיקים ללמוד מהם. 

הפעילויות שלנו

תחום הלמידה החווייתית – חופש מציעה ימי שיא ופעילויות בנושא איכות הסביבה: הפרדת פסולת, טיפול במים, בנייה ירוקה בלבני בוץ, מחזור, יצירת נייר, שיקום נחלים, קומפוסטרים, טבע עירוני, אנרגיה ירוקה, שימור מזון ועוד.

מתחמים טכנולוגיים ניידים – טחנות קמח, סדנאות טוויה ואריגה, בית בד, מעבדת צילום, גת ועוד. כל המתחמים חווייתיים ומודרכים.

פרויקטים ברי קיימא – בנייה בקרטון לילדים ומבוגרים, פסיפס מפסולת קרמית, שיפוץ רהיטים, בניית פינות ישיבה ממוחזרות ועוד.

תחום הסדנאות הסביבתיות – בובנאות, בניית כלי נגינה, בניית משחקים וצעצועים, חגים ומורשת ישראל, ארכיאולוגיה, פיסול וכדרות ועוד.

חופש סדנאות חינוך סביבתיות

ימי שיא וסדנאות לקייטנות

ימי השיא המוצגים מכילים פעילות של שלוש שעות לכל משתתף, הכוללת בתוכה הפסקת מזון והתרעננות של עשרים דקות. כמו כן, ניתן לבנות פעילויות נוספות או להפריד בין הפעילויות השונות לפי דרישות וצורכי הקייטנה או הפעילות.

ראשית צילום – יום שיא שהוא מפגש חוויתי עם עולם הצילום. נקים מעבדת צילום וחדר חושך ובמהלך הפעילות, יתנסו הילדים בכל שלבי הצילום: יצירת תשלילים, צילום במצלמות נקב, הדפסת תמונות ועוד.

הגת: מייצרים יין – לכבוד הקיץ נחגוג את הבציר. בעזרת דגם של גת ביזנטית, מכבש בורג עובד ובריכת דריכה לענבים, יחשפו הילדים לסוד יצירת היין. במהלך יום השיא, ישתתפו הילדים בפעילויות שונות המדגימות את כל שלבי ייצור היין.

יום ירוק – שלל פעילויות אקולוגיות, החושפות את הילדים לצדדים שונים של שמירה על איכות הסביבה שלנו. יום השיא כולל בניה ירוקה של בתים בטכניקה עתיקה של לבני בוץ. יצירת נייר בטכניקות קדומות, תוך שמירה על העצים ומחזור פסולת נייר וקרטון. הכרת הטבע בנוף העירוני ויצירת מתקני האכלה לציפורי הבר.

לא על הלחם לבדו – לכבוד יום השיא, נקים טחנת קמח קדומה עם אבני רחיים, מורגי עץ וטאבונים. הפעילות משלבת התנסות חווייתית, משחקים ויצירה, ובמהלכה ישתתפו הילדים בכל השלבים המסורתיים של הכנת הלחם: קציר, דיש, טחינה, ניפוי ואפייה.

משחקים: יום בתנועה – יום שיא שכולו משחק, פעילות אתגרית וכייף. הילדים ישחקו במשחקי ענק, יצרו משחקי לוח, יפיקו בועות סבון ענקיות או יבנו טיסנים.

חכמת רועי הצאן – ביום שיא זה, נלך בעקבות אבותינו רועי הצאן. הפעילויות יחשפו בפני הילדים, צדדים שונים בחיי הרועים: מוסיקה, מזון והקסם שבהפיכת גיזת הכבשה לחוטים ובדים, כולל עבודה עם פלך מהאגדות.

אנרגיה מתחדשת – יום שיא אקולוגי המתמקד באנרגיות ירוקות. הפעילות תפגיש את הילדים עם דרכים חלופיות להפקת אנרגיה, בישול סולארי, שימור אנרגיה ועוד.

חקלאות – מתחמים חקלאיים סביבתיים

טחנת הקמח הניידת – נלך בדרך הלחם בטחנת הקמח הניידת- נטפל החיטה החל מהקציר, דרך דיש, זריה לרוח, טחינה באבני רחיים וניפוי הקמח. ועד לאפיה. נכיר את החיטה המלאה על יתרונותיה, נראה איך נוצר בורגול.

בית הבד והגת – נדרוך ענבים בגת, סחט במכבש בורג ונסנן את התירוש, נכיר את בתי הגיתות בארץ מהתקופה הביזנטית. בבית הבד נפרוך את הזיתים במפרכה נכבוש אותם במכבש עד לעצירת שמן הזית.

סדנת טוויה ואריגה – מסביב לגלגל טוויה מן האגדות נכיר את חכמת רועי הצאן אשר חיו בהדדיות עם סביבתם, ואת מקומם החשוב בישוב הקדום. נעבד את הצמר מגיזת הכבשה, דרך סירוק צביעה, טוויה ועד אריגה וסריגה.

חקלאות עירונית עכשווית – סדנה מעשית לבניית גינה הידרופונית פועלת, שבמהלכה יבנו המשתתפים מערכת הידרופונית המכילה 24 צמחים למאכל וילמדו איך לתחזק אותה. בגמר הסדנה יקבל המקום ערכת תפעול בשווי מאות שקלים.

סדנאות

הצלמנייה – מפגש ראשוני וחווייתי עם עולם הצילום בשחור לבן. בפעילות זו, נקים במקום מעבדת צילום ממוחזרת על כל מרכיביה. נכיר מהו צילום, איך הוא הומצא ואיך הוא עובד. הילדים ילמדו, יתנסו וייצרו בכל אחד משלבי התהליך: נצלם במצלמות נקב (קאמרה אובסקורה) הבנויות מאריזות ישנות ונדפיס את התמונות על נייר צילום ישן שעבר תהליך מחזור במעבדה.

בנייה באדמה – איך בונים בית שאינו מזיק לסביבה? נלמד ונפעיל מחדש את טכניקות הבנייה העתיקות בהן השתמש האדם בעבר. בפעילות רטובה ובוצית, נלמד לזהות אותה, נחוש אותה, נערבב אותה, ניצור ממנה לבנים ונפיק ממנה חומר (חימר), ונכין כדורי זרעים המושכים פרפרים.

פעילויות סביבתיות – מחזור נייר ויצירת ניירות חדשים, אנרגיה מתחדשת ובניית תנורי שמש, מים – לא מה שחשבת (פעילות העוקבת אחר מעגל המים בעולם המודרני), טבע עירוני, פרויקטים בני קיימא ומגוון פעילויות יוצרות.

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן