Skip links

שליחות של הסוכנות היהודית במחנות הקיץ

מדי קיץ שולחת הסוכנות היהודית צעירים ישראלים כריזמטיים ונמרצים להדריך כשליחים במחנות קיץ יהודיים בצפון אמריקה, ולחשוף את החניכים הצעירים לתרבות ולחיים בישראל.

הסוכנות היהודית מציעה מגוון אפשרויות למחנות קיץ ביעדים שונים בעולם. מה עושים שם? למי זה מתאים? ומה חשוב לדעת לפני שיוצאים למחנה – שליחות מחנות הקיץ של הסוכנות היהודית כל מה שרציתם לדעת.

מחנות_קיץ, מחנות קיץ בצפון אמריקה, שליחות של הסוכנות היהודית
הסוכנות היהודית מציעה מגוון מחנות קיץ ביעדים שונים ברחבי העולם. מה עושים שם? למי זה מתאים ומה חשוב לדעת?

שליחות בסוכנות היהודית כמעצבת זהות

יהודים ברחבי העולם מתמודדים לא אחת עם שאלות לגבי זהותם היהודית. חיים מחוץ לישראל מציבים בפני ההורים אתגר בהנחלת הזהות היהודית לילדיהם. הם מחפשים דרכים להעמיק את הקשר של ילדיהם לזהות זו.

כדי לענות על צורך זה, הסוכנות היהודית פועלת באופן שוטף לאורך השנה לחיזוק הזהות היהודית של בני הנוער בקהילות ברחבי העולם. במסגרת זו היא יוזמת ומארגנת מחנות קיץ, המתקיימים בשיתוף פעולה בין שליחים מישראל לבין הקהילה המקומית. מחנות אלה נותנים מענה משמעותי לצרכים שתוארו לעיל.

מטרות מחנות הקיץ של הסוכנות היהודית

המטרה המרכזית של מחנות הקיץ הללו היא לחשוף את הילדים היהודים בחו”ל למפגש משמעותי עם ישראלים צעירים. המדריכים הישראלים מעבירים לחניכים את המורשת והתרבות היהודית-ישראלית בדרך חווייתית ומעצימה. החניכים יוצאים מהמחנה עם תחושת שייכות וקשר עמוקים יותר לעם ולארץ. מחנות הקיץ מהווים בסיס איתן לחיזוק הזהות היהודית-ציונית של דור העתיד של העם היהודי.

הסוכנות היהודית מחנות קיץ בצפון אמריקה – כך זה עובד

אם אתם מתגוררים בחו”ל ורוצים לחבר את ילדיכם למורשת היהודית והישראלית, מפגשי מחנות הקיץ של הסוכנות היהודית הם הפתרון המושלם עבורכם!

הסוכנות היהודית מפעילה מחנות קיץ בצפון אמריקה, שמחולקים למחנות יום ולמחנות לילה. שניהם מופעלים ע”י שליחים מהארץ, בשיתוף הקהילות המקומיות והארגונים היהודיים.

מה ההבדל בין מחנות יום למחנות הלילה?

מחנות היום – הם מחנות קיץ ללא לינה שמתקיימים במרכז הקהילתי העירוני או באתר טבעי (ממש בדומה לקייטנה). גיל הילדים במחנות אלו נע בין 3 ל-12.

מחנות הלילה – הם מחנות שכוללים לינה ושהות במקום המחנה באוהלים/צריפים למשך 8-2 שבועות. מחנות אלו מתקיימים במגוון אתרי טבע ברחבי צפון אמריקה, בדרך כלל במקומות מיוערים או במקומות שקרובים למקורות מים. גיל הילדים במחנות אלו נע בין 8 ל-16.

חשוב לציין שיש מספר יעדים ברחבי העולם שבהם מתקיימים המחנות מטעם הסוכנות, ובכל מקום שבו נערך מחנה כזה מתאימים את אופי המחנה לילדי האזור. מדריכים דוברי השפה המקומית ינהלו את המחנה, ויבחרו את הפעילויות המתאימות לאופיים של הילדים המקומיים. כך שאין ממה לחשוש – הילדים ירגישו בבית ולא יהיה עליהם להתמודד עם קשיי שפה זרה.

מחנות קיץ הסוכנות היהודית, מחנות קיץ בצפון אמריקה, שליחות של הסוכנות היהודית
שליחות של הסוכנות היהודית במחנות הקיץ

על המדריכים ועל המסירות

מחנות הקיץ הם בטוחים מאוד ופועלים תחת הנחיות של ACA וכהורים, אתם יכולים להיות בטוחים ולהסיר דאגה מליבכם:

  • כל מחנות הקיץ בצפון אמריקה מתנהלים בשפה האנגלית, כך שאם ילדיכם אינו דובר עברית אין מקום לדאגה.
  • כל המדריכים במחנות אלו הם בעלי ניסיון בהדרכת נוער.

מדריכי מחנות הקיץ של הסוכנות היהודית לוקחים אחריות מלאה על הילדים. ניתן לשלוח למחנות היום ללא חשש ילדים החל מגיל 3. הם יקבלו טיפול הולם ויחס נהדר מהמדריכים. התוכנית במחנות היום מתאימות לגילי 3 עד 8.

הילדים ייהנו מתכנית אטרקטיבית ומטיפול מסור על ידי המדריכים. מחנות הלילה מתפרסים על פני שבועיים ויותר, וכוללים לינה בשטח. מחנות אלו מיועדים לבני נוער מגיל 8 ועד 16. במחנה ירכשו הילדים ידע וכלים למנהיגות. התוצאות של המחנות הללו מדברות בעד עצמן. בני נער רבים מייחסים למחנות הללו את ההצלחה שלהם.

הסוכנות היהודית הפתרון המושלם עבורכם מעבר לים!

בררו על מחנות קיץ בארצות הברית וצפון אמריקה ואתרו את המחנה המתאים לכם. בחירה במסגרת של  הסוכנות היהודית היא בחירה בטוחה, ערכית ומהנה!

להתחבר לציונית גם בחו”ל, במדינות חבר העמים לשעבר

מחנות אלו מתקיימים במשך 10-7 ימים ברחבי מדינות חבר העמים, לרבות רוסיה, אוקראינה, מולדובה, אוזבקיסטן, קזחסטאן והמדינות הבלטיות. מחנות הקיץ מופעלים ע”י צוות משולב של מדריכים מקומיים ושל מחנכים ישראלים דוברי רוסית והדגש בהם הוא על יהדות, מדינת ישראל ופיתוח מנהיגות.

יש תוצאות בשטח

עד כה השתתפו ב-20 שנות פעילותן של מחנות אלו כ-150,000 ילדים שלחלקם זו הייתה האפשרות הראשונה להכיר את ההיסטוריה היהודית, את המנהגים ואת מדינת ישראל על גווניה, והתוצאות מדברות בעד עצמן: רוב מנהיגי הארגונים היהודיים במדינות חבר העמים לשעבר שפועלים כיום הם בוגרי מחנות הקיץ האלו של הסוכנות היהודית, ובמילים אחרות – ככה נראית הצלחה!

דרושים אנשי חינוך ומדרכים למחנות וקייטנות קיץ

לפרטים נוספים לחצו על התמונה

שליחות במחנה קיץ בצפון אמריקה

חוויה מעצימה של שליחות ציונית במחנות הקיץ של הסוכנות היהודית. תוכנית ליווי האישית תסייע לך בכל שלב בדרך.
תוכנית השליחות הוותיקה והמקצועית בתחום: הכשרה וליווי צמודים, טיפול בויזה ואשרות, מימון כרטיסי טיסה, ביטוח בריאות מקיף, הטבות בשירות הצבאי ועוד.

הזדמנות לחוויה משמעותית של תרומה לעם היהודי.

קראו עוד אודות ארגון הקייטנות והצטרפו אלינו “יחד יוצרים שינוי” החזון שלנו

דילוג לתוכן