Skip links

מה הסוד משנה החיים של מחנה הקיץ ב-BIG IDEA?

אלון (14) מוכן להחליף כל יום בעולם האמיתי בשביל דקה אחת במחנה הקיץ. הנכדים של אטי הולכים בכל קיץ לקאמפ, ומחכים לו בקוצר רוח כל השנה. אז מה בעצם גורם למאות ילדים, הורים ומדריכים לחזור בכל שנה למחנה הקיץ של BIG IDEA?

מחנות הקיץ של BIG IDEA פועלים מתוך אמונה שחינוך ילדים ובני נוער בישראל ובעולם הוא מהמשימות החשובות ביותר שקיימות בתקופת החיים שלנו. המטרה שלנו היא קודם כל, ליצור קהילה – חיבורים וחברויות חזקות בין ילדים ובני נוער ממדינות שונות שדוברים שפות שונות ולייצר איתם חוויות שיפתחו בהם תחושת עצמאות, מסוגלות, ביטחון עצמי וזהות עצמית חזקה.

איך עושים את כל זה?

במחנה הקיץ נתנסה בסדנאות עם תכנים מעולם ההייטק הישראלי, לטכנולוגיות החדשניות ביותר בשוק ונטפח אצל ילדי הקאמפ סקרנות וחקרנות שתצייד כל אחד ואחת בכלים למימוש הפוטנציאל האישי שלהם:

מחנה הקיץ ב-BIG IDEA

#1 צמיחה אישית

קודם כל, חוויה של מחנה קיץ היא חוויית עצמאות. הילדים שוהים מחוץ לבית ללא ההורים במשך 6 עד 10 ימים (לפעמים אפילו יותר ממחזור אחד). המטרה היא לאתגר את “שריר המסוגלות העצמית” של הילדים ולהוציא אותם מאזור הנוחות בו ההורים יושבים “במושב הנהג” ואחראים לכל פעולה ובחירה בחיי היום-יום.

באופן הזה הילדים יוצאים מהשגרה ה”עוטפת” אל מרחב חינוכי של התפתחות וצמיחה, בליווי המדריכים המקצועיים של המחנה; כשהאחריות לבחירות הקטנות בחיי היום-יום עוברת למעשה לידיהם.

#2 רב-תרבותיות

הקאמפ של BIG IDEA הוא חגיגה תרבותית עצומה של השראה, שפות מגוונות וילדים מכל העולם. המחנה מתנהל גם בשפה האנגלית, והילדים זוכים לאתגר של התנהלות בשפה אחרת, חשיפה לשפות שונות, סגנונות חיים וסגנונות מחשבה אחרים ועוד. במהלך המחנה קורה קסם –נוצרות חבורות של ילדים ממקומות שונים, והילדים מטפחים יכולות חברתיות ובינאישיות.

#3 יכולות חדשות

אחת המטרות החשובות ביותר במחנה היא פיתוח תחושת המסוגלות העצמית של הילדים. במחנה הילדים ישיגו “ארגז כלים” של מיומנויות חדשות לחיים, יחוו סדנאות טכנולוגיות מתחומים שמעולם לא התנסו בהם ודרכן יגלו את החוזקות והתשוקות שלהם, והכי חשוב – יגלו בעצמם יכולות שלא חשבו שקיימות בהם.

מחנות_קיץ

#4 בלי טלפונים

פשוט ככה – בלי טלפונים! בתחילת המחנה יפקידו הילדים את המכשירים בידי הצוות, וישאירו את הידיים והמחשבה פנויות למפגשים משמעותיים עם החברים החדשים שלהם, שלפעמים נשארים לכל החיים. ככה הילדים יהיו פנויים להיכרות אמיתית, ליצירת קשרים משמעותיים ולהתנתקות פיזית ונפשית מהמסכים.

#5 להיות עצמך

לבסוף, אחת המטרות המשמעותיות ביותר במחנה שלנו – מרחב בטוח וחופשי לכל ילד להיות עצמו. המחנה נוצר כדי לתת לכל ילד סביבה שווה, מכילה ולא “מודדת”; אלא מנחה, מעודדת ומקדמת. אנחנו מאמינים בקידום היצירתיות של כל ילד, במתן כמה שיותר כלים כדי לגלות את החוזקות והתשוקות של כל אחד ובחגיגה של האופי הייחודי של כל ילד.

גם הקיץ, לאחר השנה המאתגרת שעברה עלינו, אנחנו מחכים לכם ביולי-אוגוסט למחנה הקיץ המדהימייזינג שלנו במאיר שפייה. יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד? לפרטים והרשמה

לפרטים נוספים – לחצו כאן

דילוג לתוכן