Skip links

איך חושפים את בית העסק וממתי כדאי להתחיל לשווק?

טיפים ומידע שיעשו לכם סדר ויסייעו לכם בשיווק נכון שלכם!

בשנים האחרונות, עולם השיווק וחשיפת תוכן באמצעות כלים שונים הולך וצובר תאוצה. אמנם אין ספק שהשיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן, אך לצד זה קיימות אפשרויות נוספות (ולא פחות טובות).

בחירת ערוצי השיווק הטובים והמתאימים לכם ביותר, מאפשרת להפוך את שיווק הפעילות או בית העסק לקל יותר, בעוד שהכרת השוק, התזמון והמקום יכולים להשפיע על היקף החשיפה לקהל היעד שאליו אתם מכוונים. בואו נעשה קצת סדר!

נותני השרות ארגון הקייטנות

1. שיווק מפה לאוזן – ט֥וֹב שֵׁ֖ם מִשֶּׁ֣מֶן ט֑וֹב

שם העסק’ ואיכותו נבנה במהלך שנות הפעילות והוותק שלכם. לעסק וותיק יש לקוחות חוזרים.
למשל: במסגרות חינוכית, מחנה קיץ, קייטנה או חוג שנתי משפחות רבות שולחות את הילדים שלהם למקום שהעניק להם חוויות טובות, שכן קל להם מאוד לשלוח את כל האחים ולהמליץ לחברים לבוא איתם לחוויית בלתי נשכחת.
וכמי שחייב לרענן את התוכניות שלו בכל שנה מאחר וילדים רבים ממשיכים שנים ארוכות באותה מסגרת חינוכית.

המסקנה: הקרדיט הגדול ביותר שלכם (שיתרום כמובן להצלחת הפעילות) הוא לא אחר מאשר המשתתפים שחוזרים אליכם שנה אחרי שנה, בידיעה שהמוצר שלכם הוא מה שהם צריכים, ואין שום דבר בעולם שיוכל להחליף את הקשר הזה. המשתתפים והלקוחות שלכם הם הממליצים הכי טובים.

איך לומדים תוך כדי תנועה? בסוף כל פעילות, בקשו מההורים ואו מהלקוחות משוב קצר בוואטסאפ, בכתב יד או בכל דרך שיבחרו, ותתעדו את התודות שקיבלתם (למשל מתנה עם מילת תודה או תמונה עם הקדשה) וגם משובים פחות טובים הם כלי להשתפר.
כך תוכלו להציג את החוויות והמילים החמות ללקוחות ומשפחות שיתעניינו בהרשמה אליכם. בנוסף אל תתביישו לבקש שימליצו עליכם במדיות החברתיות, יש להם כוח של “חוכמת ההמונים” ואין ספק שהמלצה חמה תהיה הרבה יותר אפקטיבית מכל מודעה או כתבה שתעשו.

2. שיווק ברשת

אין ספק שכרטיס הביקור הטוב ביותר הוא אתר אישי שיוכל להגיש למתעניינים את כל המידע והתוכניות שאתם מציעים בצורה מסודרת, בליווי תמונות וסרטונים מהפעילות שלכם. אחד היתרונות הגדולים ביותר הוא האפשרות לקבל פניות מגולשים אקראיים או כאלו ששמעו עליכם ומתעניינים גם בשעות שאתם לא פנויים וזמינים לתת מענה.

שימו לב! באתר שלכם חשוב מאוד לציין את כל הפרטים החשובים:
מה אתם מציעים בצורה פשוטה וברורה, מה אתם מציעים, ומה המטרות מהפעילות שלכם.
לדוגמה קייטנה: מתכונת הקייטנה והקו החינוכי המאפיין אותה, סדר היום, שעות הפעילות וכדומה. שיקלו לשלב טופס רישום בשילוב מערכת סליקה – יש לכך יתרון עצום.

ברגע שיש לכם כתובת במרחב האינטרנטי, צריך להתחיל לחשוב כיצד אתם יוצרים חיבורים ברשת ממש כמו “קורי עכביש”. ככל שמאמרים וכתבות על פעילותכם יופיעו באתרים שונים ברשת, כך האפשרות שימצאו אתכם בגוגל גדולה יותר.

הוספת מאמרים וכתבות אודותיכם/על נושאים שמאפיינים אתכם, בצירוף שם שלכם, שם מוכר, תוכל למשוך אליכם לקוחות רבים באמצעות ה”חיפוש האורגני”. כך, יש סיכוי לא מבוטל שכאשר גולשים יחפשו את העסק שלכם, או בית עסק עם מאפיינים שהזנתם בכתבה ו/או בחיפוש של נושא עניין מסוים – גם הכתבה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש ותוביל אותם היישר לאתר האינטרנט שלכם או לכל ערוץ מדיה אחר שתבחרו.

ההמלצה שלנו: לייצר נוכחות אינטרנטית באמצעות השתלבות בכתבת תוכן! טקסט קצר המתאר את הפעילות שלכם עם חשיבה של איזה מילת מפתח אתם רוצים לקדם, כתבה יכולה להציג ערך מוסף, הנעה לפעולה וכך יצרו אתכם קשר באמצעי שיהיה הכי נוח להשיב לכל פנייה בחזרה.
לאתר שלכם, לדף העסק, לפרופיל במדיה החברתית, לפורום שאתם מנהלים, או לכל פלטפורמה דיגיטלית כזו או אחרת – כל פעולה שתעשו במרחב האינטרנטי יקדם אתכם במרחב הווירטואלי ויגדילו את הסיכויים שלכם לחשיפה.

זכרו, הכרטיס ביקור שלכם במרחב הווירטואלי תלוי בדרך שתציגו את עצמכם.
קראו כאן את הטיפים שלנו לכתיבה שיווקית נכונה שתצליח להניע את הלקוח לפעולה! 😃

3. קידום במדיות החברתיות

קידום וחשיפה לקהלי יעד רלוונטיים, לא חייב להיעשות רק באמצעות אתר אינטרנט אישי. אומנם באתר אישי מעוצב יש הרבה יתרונות, אבל גם אם עושים שימוש רק במדיות חברתיות ובפלטפורמות קיימות ניתן להגיע לתוצאות מצוינות. אם תדעו איך להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר…

הרשתות החברתיות כמו טיקטוק, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט יוטיוב לינקדין וכו’, הן כלים מצוינים לשיווק הפעילות שלכם שכן יש בהן קהל של משפחות לילדים בגילים שונים. ככל שתרכזו את הנקודות הטובות והמאפיינים שלכם ותתאימו את התכנים לאופי הרשת החברתית שבחרתם להשתמש בה, כך יהיה לכם קל יותר להשיג תוצאות ממוקדות ואפקטיביות.

איך מיישמים?

  • שמרו על קשר קבוע עם הקהל שלכם במדיות החברתיות. הזמינו אותו להיות חלק מהעמוד, העלו תמונות מפעילויות קודמות, בשרו על ההרשמה הבאה או על מבצע חדש, שתפו טיפים והמלצות ותעדכנו את הפרופיל שלכם כל הזמן. גם איחוליי חג שמח או “שנה טובה” יוצרים את האפקט הנדרש ומזכירים כמה כייף היה בפעם שעברה…
  • תמונות וסרטונים הם הדרך להעביר את המסר האותנטי הפשוט, שיכול להחליף כל טקסט שלא תכתבו. היום חשיפה בסרטון ביטיוב גורם לחשיפה רחבה יותר.
    בחרו את התמונה שתציג אתכם בצורה הטובה ביותר ואל תשכחו לצלם רגעים משמחים במהלך הפעילויות. רק שימו לב ששיתוף של תמונות עם ילדים חייב להתבצע בכפוף לאישורי ההורים ולהגבלות הכתובות בחוק.

4. פרסום באתרים מובילים ופרסום בעיתונות מקומית

מיקוד זה כל העניין. ככל שתבדקו מהם האתרים המובילים העוסקים בפנאי ילדים ומשפחה, תוכלו להגיע לקהל היעד שטרם שמע עליכם. בדקו את עלויות הפרסום ועד כמה הוא אפקטיבי מבחינת מספר הגולשים ומי קהל היעד.

כך למשל מודעות בעיתונים מקומיים יכולות בקלות להעמיד אתכם ראשונים בחשיפה לקהל שאינו חסיד של אינטרנט ובוודאי למקד את החשיפה לאזורים הקרובים למוקד הפעילות שלכם. שקלו להשקיע במודעה לקראת הפעילות שאתם מעוניינים לקדם.

מתי כדאי להתחיל לשווק את בית העסק?

נושא התזמון הוא החלק הטריקי ביותר וחשוב לשים לב ללוחות הזמנים – אל תחשפו את הפעילות שלכם מוקדם מידי (אלא אם אתם יוצאים במבצע מיוחד לקראת החגים | פעילות שיא | כמו למשל הרשמה מוקדמת לקייטנה), אבל גם לא מאוחר מידי כשההורים כבר סגרו את כל התוכניות לקיץ הקרוב.

בהצלחה!

מגזין קייטנות

כיתבו תגובה

דילוג לתוכן